DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Vettel az ász, Raikkönen sehol?

A négyszeres világbajnok a mögöttünk hagyott F1-es szezonban már néhányszor megráncigálta az oroszlán bajszát, a Mercedes vezetői szerint 2016-ban is ő lesz az, akit szemmel kell tartania csapatuknak.

A Ferrari óriásit tudott fejlődni a 2014-es és a 2015-os szezon közötti időszakban, ennek köszönhetően Sebastian Vettel néhol egyenrangú ellenfélként tudott harcba szállni Lewis Hamiltonnal és Nico Rosberggel. A német pilóta három versenyt nyert a szezon során, Sepangban, a Hungarorringen és Szingapúrban - noha lehűtötte a kedélyeket, mondván, ha nyernek Melbourne-ben, nem kell őket világbajnoknak kikiáltani, a szakma nagy része szerint idén még egy lapáttal rá tudnak tenni teljesítményükre.



Így van ezzel Niki Lauda is, aki az AutoBild Motorsportnak adott nyilatkozatában ecsetelte, miért nem szabad félvállról venni a heppenheimi pilótát. „A Ferrari ismét rátalált régi önmagára, Vettel pedig veszélyes ellenfél” - mondta az osztrák, aki szerint a Mercedes pilótái közötti párharc 2016-ban ismét kiélesedhet majd. „Nagyon kemény csata vár ránk, mert Nico megmutatta, hogy mire képes valójában.”

Toto Wolff, a csillagosok sportigazgatója nagyon kíváncsi arra, hogy a két pilóta mire lesz képes egymással szemben a szezon során. „Nagyon érdekes helyzet állt elő, ugyanis 2015 végén Nico vált dominánssá” - nyilatkozta Wolff csakugyan az AutoBild Motorsportnak. „Nem igazán tudom, hogy mi adhat nagyobb önbizalomlöketet az embernek: Lewis bajnoki címe, vagy Nico győzelmi sorozata.”

„Abban viszont biztos vagyok benne, hogy Vettel és csapata hasznot húzhatnak majd belőle, mert a mi párosításunk sokkal kiegyensúlyozottabb, mint a Ferrarié. Ott Vettel egyértelműen első számú pilóta, a Mercedes viszont nem koncentrál egyetlen pilótára. Ez amolyan pozitív hátrány, és amíg nem tesz rosszat a csapatunknak, addig így fog maradni” - tette hozzá az osztrák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: