DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Külön verseny a csapatoknak és a pilótáknak?

Ahogy tavaly, valószínűleg az idei év során is beszédtémát jelent majd az F1-es hétvégék lebonyolítási rendjének megváltoztatása, ami több izgalmat csempészhetne a sportba. Talán itt az eddigi legérdekesebb ötlet.

Az évek óta használatban lévő rendszer szerint a hétvége három, összesen négyórányi időtartamú szabadedzéssel kezdődik a versenyzők számára, és az első tétre menő eseményt a szombat délutáni időmérő jelenti. Az utóbbi időben azonban többen is vitatni kezdték ezt a lebonyolítást. Egyes versenyzők túl soknak tartották a gyakorlási időt, és néhány eső által elmosott péntek bizonyította is számukra, hogy nincs is igazán szükség ennyi felkészülésre.

Johnny Herbert, a ma már a SkySportsnál dolgozó háromszoros futamgyőztes brit felvázolt egy olyan ötletet, ami révén nem csak több eseményt láthatnának a nézők a pályán, de ami a pilóták és a csapatok érdekei közötti évtizedes ellentétet is kiküszöbölné.

Dppi_00409025_033



 „Frusztrálóan hatott rám, amikor az előző évben azt hallottam a versenyzőktől, hogy nem szeretnek pénteken vezetni. Arra hivatkoztak, hogy csak adatgyűjtéssel telik a nap, amit egyáltalán nem élveznek. Pedig amikor én az F1-ben voltam, olyan sokat akartam vezetni, amennyit csak lehetett, és akkoriban még tesztekre is jártunk” - mondta a Downforce Radiónak nyilatkozva.

„Szóval hogyan is lehetne ezt az egészet szórakoztatóbbá tenni a rajongók és a versenyzők számára is? Mi lenne, ha pénteken csak egy másfél órás edzést tartanának, aztán azonnal jönne egy félórás időmérő? Szombaton aztán lehetne egy félórás bemelegítő edzés, majd pedig egy egyórás verseny, amelyen csak konstruktőri pontokat osztanak. Ez lehetne a csapatverseny.”

„Aztán vasárnap jöhetne az, amit szerintem mindenki látni akar: a pilóták versenye. Papíron kaphatnak egy stratégiát, de a futamon mindenki a maga ura lenne. Itt hagyni kellene, hogy ők diktáljanak, hogy igazi gladiátorversenyt fussanak, mint azt egykoron Senna és Prost is tették azonos csapatban. Ők is emberek, hagyni kellene nekik, hogy maguk döntsenek.”

„Így a pénteknek is lenne tétje, a szombatot megkapnák a csapatok, a vasárnap pedig a versenyzőké lenne. Talán éppen ez az, amire a Formula-1-nek szüksége van.”

Az ötletek persze könnyen keringhetnek a paddockban, a megvalósítás azonban egy teljesen más kérdés. Ez a téma pedig különösen kényes kérdést feszeget, hiszen az F1-ben a kezdetektől fogva egy versenyt rendeznek a futamhétvégéken, ezen a tradíción pedig biztosan nem fognak egyik napról a másikra változtatni a sport vezetői.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: