DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat
F1

Red Bull: Leégés lesz a gyári Renault

A franciák korábbi első számú partnere nem jósol túl nagy sikert az F1-be visszatérő gyári csapatnak – különösen azzal nincs kibékülve Helmut Marko, hogy a Lotus köré épül a program.

Nem meglepő, hogy a Red Bull istálló nem kíván sok sikert a Renault-nak új gyári formációjához: eddig az energiaitalos csapat élvezte az első számú státuszt, miután azonban 2015-ben csúnyán hajba kapott motorszállítójával, idén már az erőforrásokhoz is drágábban jut hozzá, mint korábban, ráadásul jóval kevesebb támogatást fog kapni a Renault részéről az eddiginél – sokatmondó, hogy a franciák a motor nevét sem vállalják, a hajtásláncot TAG Heuernek fogják hívni.

„Ha megnézem a Lotus csapatot, amely most már a gyári Renault istálló, akkor arra jutok, hogy ha eszüknél lettek volna, akkor inkább belénk fektetnek mindent” – kritizálta az új programot Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a német motorsport-magazin.com-nak. Nem vár nagy dolgokat a csapattól 2016-ban, megfogalmazása szerint főleg „azzal a csapattal és azokkal a versenyzőkkel.”



A Renault-hoz Jolyon Palmert és Pastor Maldonadót köti szerződés, akiket még az előző menedzsment igazolt le, de a napokban szárnyra kaptak pletykák, hogy utóbbi helyére Kevin Magnussen érkezhet, ha Venezuelában elzárják a pénzcsapot. Ami az enstone-i csapatot illeti, a francia L’Equipe szerint rövid időn belül 30 új alkalmazottat vesznek fel minden területre.

Helmut Marko úgy érzi, a Red Bullra sosem lehetett gyári csapatként tekinteni, dacára annak, hogy saját alakulat híján a Renault évekig rájuk fordította erőforrásait. „Mindig is fizető ügyfelek voltunk” – állította Marko, aki viszont attól nem fél, hogy 2016-ban hátráltatni fogja őket az elhidegülő kapcsolat. Elmondása szerint szerződés kötelezi a Renault-t, hogy mindig a legfrissebb motort szolgáltassa.

Meglepő, de Marko arra számít, hogy a Toro Rosso év elején az anyacsapat előtt lesz. A faenzai istállót a Ferrari egyéves motorjai fogják hajtani. „Ha a jelenlegi lóerőértékekkel kezdünk, akkor a Toro Rosso körönként öt-hat másodperccel előttünk lesz. Ugyanakkor hátrányban vannak, mivel nem fognak fejlesztéseket kapni. Ha a helyzet változatlan marad előző évhez képest, akkor a Toro Rosso egészen biztosan megelőz minket az első versenyen. Habár ez nem örömteli, nem is probléma. Egy család vagyunk, az első csapatnak pedig keményebben kell próbálkozni. Abban biztos vagyok, hogy fejlesztéssel a szezon közben elérjük a 2015-ös Ferrari szintjét” – mondta az osztrák tanácsadó.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: