DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

Ha nincs teszt, nincsenek gyorsabb autók 2017-re

Még mindig könnyen meghiúsulhatnak a 2017-es új szabályok egy részének tervei, ha a csapatok nem tudnak dűlőre jutni a Pirellivel. És tulajdonképpen eddig még sohasem tudtak.

Bár a 2016-os szezon áll előttünk, a Formula-1 berkein belül mostanság szinte több szó esik az azt követő évről, hiszen akkor komoly szabályváltozásokkal bolygatnák meg ismét az állóvizet a sportban. A karosszérián és a motorokat illetően is átalakításokat szeretne elérni az FIA a csapatokkal, bár az addig hátralévő időhöz képest még kevés részlet ismert az újításokról. Fel is merültek olyan félelmek, hogy a motorformulára vonatkozó új szabályok, illetve az esetleges független gyártók érkezését 2018-ra kell majd tolni, de Bernie Ecclestone ragaszkodik hozzá, hogy ezen a téren is megtegyék a szükséges lépéseket 2017-re.

Dppi_00115019_787



Abban viszont már nem ennyire biztos a FOM elnöke, hogy az autók külsejét érintő változásokból mi fog megvalósulni. A megnövelt leszorítóerővel és tapadással a sport az autók körönkénti 4-5 másodperccel való felgyorsítását célozza meg, ennek pedig fontos összetevője, hogy a Pirelli a jelenleginél szélesebb futófelülettel rendelkező abroncsokat szállítson a csapatoknak.

Igen ám, de a gumik ilyen fokú átalakításához intenzív tesztelésre lenne szükség, az F1 pedig mostanság igencsak híján van az ilyen lehetőségeknek. A csapatok és a Pirelli már a kezdetek, 2011 óta egyezkednek arról, hogyan tölthetne több időt tényleges pályán való kísérletezéssel az olasz cég, de sohasem tudtak olyan megoldást találni, amivel mindkét fél teljesen elégedett lenne. Paul Hemberyékben ismét felmerült, hogy a tesztelés elvégzéséhez egy korszerű autóval kellene rendelkezniük, de a túlköltekezéstől és valamelyik riválisuk előnyben részesítésétől félő csapatok sem tudják, hogyan valósulhatna ez meg.

Az ügy pedig Ecclestone szerint dugába döntheti a szélesebb gumik bevezetésének tervét. „Olyan autókat akarunk, amelyek a jelenlegieknél agresszívebb külsővel rendelkeznek, az ehhez szükséges összetevők egyikét pedig a szélesebb gumik jelentik. Mi kértük meg a Pirellit arra, hogy ilyen gumikat készítsenek, tehát nem az ő ötletük volt. A tesztek elrendezéséről azonban a csapatoknak és a Pirellinek kell megállapodnia. És ha nem lesz teszt, a Pirelli továbbra is ugyanolyan gumikat fog gyártani, mint eddig” - vázolta fel a helyzetet Ecclestone.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: