DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Végre bejelentették: Visszatér a gyári Renault

Már számolni sem tudjuk, hogy hány hónapja zajlott a találgatás és a halogatás a Renault gyári csapatának F1-es visszatérését illetően. A várakozásnak vége: a cég megvásárolta a Lotust.

CVVGfc9WEAEdw4g



A nagy bejelentést maga a Renault elnöke és ügyvezető igazgatója, Carlos Ghosn tette meg:

"A Renault-nak két lehetősége volt: 100%-osan visszatérni vagy távozni. Részletes tanulmányozás után pedig úgy döntöttem, hogy a Renault 2016-tól kezdődően ott lesz a Formula-1-ben. A sport fő részvényesei által szolgáltatott utolsó részletek megadták az ösztönzést ahhoz, hogy belevágjunk ebbe az új kihívásba. A célunk a győzelem, még akkor is, ha ehhez némi időre lesz majd szükség."

A gyári Renault-csapat eddig két periódust töltött az F1-ben: az elsőt 1977 és 1985 között, a másodikat pedig 2002 és 2011 között, noha utóbbi szakasz lezárásának éve kissé képlékeny, hiszen az enstone-i alakulatba 2009 végén szállt be Gerard Lopez vezetésével a Genii Capital, és a hatalomátvétel szakaszosan történt, így 2011-ig Renault néven szerepelt az istálló a mezőnyben, csak ezt követően alakult át Lotusszá. Addig kereken 300 futamrészvételt jegyzett az ő nevükkel fémjelzett alakulat, amely alatt 35 győzelmet, 51 pole-t, két egyéni és két konstruktőri bajnoki címet szereztek - utóbbi kettőt 2005-06 során Fernando Alonso hathatós közreműködésével. A gyári Renault utolsó futamgyőzelme a 2008-as Japán Nagydíjra datálódik, szintén a spanyol pilóta révén.

A Renault-nál azt mondják, a motorsportban való részvételt a márkaépítés alapvető fontosságú elemének tartják, emiatt is döntöttek a gyári visszatérés mellett. Emellett 1977 óta szinte végig jelen voltak az F1-ben, legalább motorszállítóként.

Dppi_00002856_164

Az elmúlt években a Lotus már privát csapatként működött, és 2014 végéig ki is tartottak a franciák motorjai mellett, csak az idei szezonra váltottak a Mercedesre az új hajtáslánc szűnni nem akaró problémái miatt. A Renault számára pedig - noha több lehetőséget is számításba vettek a mezőnyben - kézenfekvő volt, hogy az általuk már jól ismert enstone-i alakulatot vásárolják vissza, amely gyárban egy ideje már meg is kezdték a munkát a saját szakembereik, felkészítve a csapatot az átmenetre. A Lotusnak pedig úgy kellett ez, mint egy falat kenyér, hiszen a csapat egyre nehezebb helyzetbe került pénzügyileg, és a franciák mentőöve nélkül a jövő évi fennmaradásuk sem lett volna garantált.

A vásárlási szándéknyilatkozatot már szeptemberben bejelentették, az adásvételt hitelesítő főbb szerződéseket pedig december 3-án, a bejelentés napján írták alá. Néhány részlet még véglegesítésre vár, amelyeket a lehető leghamarabb igyekszenek lezárni.

A cég közleménye kitér arra is, hogy januárban fognak részletesebb információkat adni a csapat 2016-os programjáról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: