DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Pirelli elárulta, hol vetik be majd az ultralágy gumikat

Az olaszok pirossal jelzett, szuperlágy gumijait hat helyszínen használják idén az F1-es csapatok, de a Pirelli szerint a jövőre bemutatkozó ultralágyakat még kevesebb alkalommal láthatjuk majd.

Mivel a csapatoknak nagyobb választék áll majd rendelkezésre különféle keverékű abroncsokból, nem csak a taktikák, de a versenyek is színesebbé válhatnak - ha már színek, a Pirelli lilával fogja megjelölni az először az Abu Dhabi Nagydíj utáni teszten bemutatkozó abroncsait. Az eddigi leggyorsabban kopó, de legjobban tapadó, szuperlágy keveréket Monacóba, Kanadába, Ausztriába, Szingapúrba és Oroszországba vitték el a csapatok, valamint az évadzárón is használatba veszik majd - Paul Hembery viszont azt mondta, hogy az ultralágyat még ennél is kevesebbszer vethetik be.



„Csak az utcai pályákról van szó, hiszen Monacóban és Szingapúrban volt a legalacsonyabb a gumikopás mértéke” - idézte Hemberyt a Motorsport.com. „Az autók kevésbé csúszkálnak, és nekünk is sikerült előrelépnünk élettartam tekintetében. Talán túlságosan is, de tesztelés hiányában nem változtathatunk, ezért együtt kell élnünk ezzel, mert az autók gyorsabbak lesznek jövőre. Minden évben előre tudnak lépni, így ami tavaly még rendben volt, drámaian változhat a következő évre.”

„Az a célunk, hogy két-három kiállást láthassunk versenyenként, és mivel a keverékek ugyanazok maradnak, az általam említett plusz eggyel kiegészülve, nem várható drámai változás. Azonban változtatni próbálunk a gumik belső szerkezetén, hogy bizonyos számú kört követően teljesítményromlás következzen be, és a csapatok rá legyenek kényszerítve a cserére. Nem arról van szó, amit a múltban tapasztaltunk a gumikopásról, ki kell kísérleteznünk, és meg kell néznünk, milyen eredményt hoz majd.”

Paul Hembery azt is elárulta, hogy minden versenyre három keveréket visznek majd el, és a csapatokra bízzák, miből mennyit fognak felhasználni. „Ebben az esetben a csapatok dönthetik el, melyik keverék illik hozzájuk a legjobban, levéve ezzel a felelősséget a Pirelli válláról.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: