A Nemzetközi Automobil Szövetség javaslatai azonban finoman szólva sem arattak osztatlan sikert, az F1 gyártói ugyanis azt érzik, hogy az FIA elvárja tőlük a bajba jutott csapatok segítését, még akkor is, ha ez a szóban forgó autómárkáknak anyagi veszteségeket okozna.
A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne Mugellóban kritizálta Jean Todték hozzáállását, akik azt szeretnék, hogy Maranello siessen a Red Bull és a Toro Rosso segítségére.
„Az FIA és az FOM szeretné áthárítani a motorgyártókra a felelősségét és a költségeit is annak, hogy a többi csapat erőforrásokat kapjon. Ennek már a gondolata is elég obszcén” - nyilatkozta Marchionne.
„Elhiszem, hogy Jean Todt megoldás után kutat, de a Ferrari hajtásláncának fejlesztését nem szabadna ebbe belekeverni. Ezt az ügyet Ecclestone-nal és a többiekkel kell megoldania. A kialakult helyzet nem a Ferrari problémája, ezért eléggé vitatható az az elgondolás, hogy morális kötelességünk lenne motorokat szállítani. És ugyanez a véleményem a motorok árára tervezett korlátozásokról is.”
Az FIA ugyanis azt próbálta elérni, hogy a gyártók a jelenleginél lényegesen alacsonyabb áron kínálják összetett hibrid-technológiával szerelt V6-os turbómotorjaikat az ügyfeleknek. Toto Wolff is beszélt már arról, hogy ilyen forgatókönyv mellett a gyártás költségeit sem tudnák fedezni a bevételekből, és most Marchionne is hasonlót fogalmazott meg, még ha bele is csempészett némi túlzást.
„Jó lenne, ha valaki képben lenne a fejlesztéseink kiadásaival is, mert az az összeg, ami a köztudatban forog, a gyújtógyertyák árára sem lenne elég. Az ötletük mindennemű vállalati gondolkodást és logikát nélkülöz” - szúrt oda még egyszer az FIA-nak Marchionne, akinek megvannak a saját javaslatai a Red Bull és a Toro Rosso megsegítésére.