DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Pirelli: Szabadabb gumiválasztás 2016-tól?

Az F1 hivatalos gumiszállítója azzal tenné változatosabbá a hétvégéket, hogy a csapatok az eddigi kettő helyett mindig háromféle keverékből választhatnának. Persze ez is felvetne néhány problémát.

A Pirelli az elmúlt évek során rendre a kritikák kereszttűzébe került: hol veszélyesnek titulálták a váratlanul eldurranó abroncsokat, hol pedig a versenyzőknek nem tetszettek a gyorsan kopó gumikat. Azt azonban nem lehet elvitatni az olasz cégtől, hogy folyamatosan nyitottak a változtatásokra. Az például már gyakorlatilag borítékolható, hogy 2016-ban érkezik egy új, szuper szuperlágy keverék. Ezt a csapatok a szezonzáró után tesztelhetnék Abu Dhabiban: a motorsport.com információi szerint hamarosan arról is megegyezés születhet, hogy a Pirelli eredeti terveivel ellentétben nem csak az állandó versenyzők, hanem az istállók fiatal tehetségei is lehetőséget kaphatnának ezen a 12 órás gyakorláson.

Pirelli_Mexikó



Ennél is fontosabb azonban az a változtatás, amelyet szintén a motorsport.com hozott ma nyilvánosságra. A Pirelli ugyanis azt szeretné elérni, ha jövőre minden nagydíjra három keveréket jelölhetnének ki, amelyekből a csapatok maguk választhatnák ki azt a kettőt, amelyet az adott hétvégén használni szeretnének. A száraz pályára való szettek száma továbbra is 13 maradna, ám ezzel nyilvánvalóan nőne az istállók szabadsága, emellett változatosabban alakulhatnának az események az egyes helyszíneken. Az az előírás nem módosulna, hogy minden autóra kötelező feltenni mindkét választott keveréket a futam során.

Persze ennek az ötletnek is vannak hátulütői. Egyértelmű, hogy a csapatoknak jóval az adott versenyek előtt jelezniük kellene a Pirelli felé, hogy a háromból melyik két keverékre tartanak igényt. Mario Isola, a gumigyártó cég versenyzési részlegért felelős menedzsere úgy fogalmazott, hogy európai helyszíneknél ez nyolc, míg tengerentúli állomásoknál 14 héttel korábban kellene leadni a „rendelést”.

Ez azonban azt jelenti, hogy Ausztrália előtt úgy kellene dönteniük az alakulatoknak, hogy még nem is tesztelhettek az új autóikkal, de a többi nagydíj esetén sem támaszkodhatnának közvetlen tapasztalatokra. „Ez komplikációt jelent, de világos, hogy nem gyárthatjuk le akkor a gumikat, amikor megérkezünk a pályára” – fogalmazott Isola, aki azonban határozottan kijelentette, hogy ez a változtatás határozottan lépés lenne a helyes irányba.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: