A Formula-1 kisebb csapatai lépten-nyomon anyagi nehézségekkel szembesülnek, a költségek jelentős részét pedig a csillagászati árú hibrid motorok teszik ki. A döntéshozók ezért arra törekednek, hogy korlátozzák az erőforrások árát: az FIA júliusi javaslata arról szólt, hogy egy aktuális motorért 12, egyévesért 8 millió eurót lehessen elkérni. A Ferrari szerint abszurd az ennyire alacsony maximum.
„Nem kérhetünk kevesebbet érte, mint amennyibe kerül nekünk” – idézi a GMM az istálló csapatfőnökét, Maurizio Arrivabenét. A Mercedes ebben a kérdésben szembehelyezkedik velük: Toto Wolff megfogalmazása szerint már „ceruzáinkat hegyezzük”, hogy minél előbb megvalósítsák a tervet.
A kérdés szóba került a motorgyártók múlt csütörtöki genfi találkozóján – ahol megemelt fejlesztési zsetonokról és egyéves motorok engedélyezéséről döntöttek –, az Auto Motor und Sport szerint pedig a várt ellentmondást váltotta ki a motorszállítók között. A Ferrari állítólag közölte, hajlandó vétójogát is felhasználni, hogy meghiúsítsa a tervezetet.
Egy másik motorral kapcsolatos téma a Renault hátralevő zsetonjainak száma: a lemaradásban levő franciák ugyanis 12 év közben felhasználható fejlesztési egységük közül még egyhez sem nyúltak hozzá, a terv a kezdetektől fogva az volt, hogy a szezon végén, 2016-ra fókuszálva vetik be őket. Ennek ellenére az AMuS szerint a Brazil Nagydíjon mindössze két zsetont fognak kihasználni, amely körönként csupán egy tizedmásodperc gyorsulást jelent. Elkeserítően hangzik az is, amit a Renault egy mérnöke mondott a lapnak: „Nem zsetonok kérdése, hanem megoldásoké. Zsetonjaink vannak, de megoldásunk nincs.”