DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Ecclestone: A Red Bull helyzete megoldódott

A sportág első embere állítja, a kiszállással fenyegetőző istálló korábban valójában veszélyben volt, most azonban rendelkezik motorral a 2016-os szezonra. Vajon egy alternatív erőforrással?

A Red Bull az év korábbi szakaszában eredménytelenség miatt vetett véget a Renault-val hosszan tartó házasságának: előbb a Mercedes erőforrását akarták megszerezni, majd a Ferrarihoz fordultak, de mindkét gyártó visszautasította őket, mivel nem akarnak egy erős riválist segíteni. Szocsiban már arról beszéltek, hogy a Renault-val való békülés lehet a járható út – az Autosport értesülései szerint a tárgyalások újra megnyíltak a felek között.

A Red Bull mindenesetre kiszállással fenyeget, ha rövid időn belül nem jut motorhoz – az erőforrás ismeretében már rég dolgozniuk kellene jövő évi autójukon –, ebben az esetben pedig mindkét istálló menne, az a lehetőség nem áll fenn, hogy a Toro Rosso egyedül marad. Bernie Ecclestone azonban úgy nyilatkozott: a csapat helyzete megoldódott.



„Nem gondolom, annak fényében, amik történtek, hogy kiszállnának. Korábban igen, elképzelhetőnek tartottam” – árulta el az Autosport lapnak. Mikor arról kérdezték, miért ilyen magabiztos, így felelt: „A dolgok megoldódtak.” Az Autosport egyik szerzője kommentárjában kifejtette, „a dolgok megoldódtak” Ecclestone nyelvén azt jelentheti, saját kezébe vette az ügyet, és fejlemények zajlanak, pont azonban még biztosan nem került a végére. Néhány csavar még várható a végkifejletig.

Ecclestone azt is megjegyezte, a Red Bullt szerződés köti a királykategóriához, a távozás pedig súlyos büntetést vonna maga után. „Nézzék, ha Mateschitz azt mondja, hogy elmegy, és valóban elmegy, akkor tudja, hogy sokba fog neki kerülni.” Hozzátette, az F1 egyenlőtlenségére panaszkodó kiscsapatok nem mentek bele olyan egyezségbe, amely alapján annyit kellene fizetniük kilépés esetén, mint a Red Bullnak.

A motorsport.com eközben arról írt, a helyzet megoldását az jelentheti, ha a Red Bull számára egy egészen más formátumú motor használatát engedélyezik, mint a többieknek: vagy 2014 előtti V8-as erőforrást, vagy egy 3.5 literes ikerturbós V6-ost, bonyolult hibrid rendszer helyett szimpla KERS-szel.

Ehhez azonban a szabályok megváltoztatására lenne szükség, kérdés, hogy ezt hogyan valósítaná meg Bernie Ecclestone – különösen, hogy a legújabb módosítás még az egyéves specifikáció használatát sem engedélyezi. A motorsport.com kiemelte, hogy a Red Bull és Toro Rosso mellett egy harmadik csapat is erőforrás nélkül maradhat, amennyiben a Renault visszatérése a Lotus oldalán nem valósul meg. Ecclestone Szocsiban hangsúlyozta: 22 autóból fog állni a következő év rajtrácsa.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: