Úgy tűnik, hogy a Red Bull sok szék közül is a földre esik, hiszen sem a Mercedes, sem a Ferrari nem akar nekik friss jövő évi motorokat adni, ők maguk pedig a korábbi fejlesztést nem fogadják el, ám eközben a Toro Rosso számára jobban haladnak az egyezkedések. Persze csak azért, mert a faenzai kiscsapat vezetősége belemenne abba, hogy jövőre 2015-os Ferrari-motorokat használjanak, ami egy olyan alakulatnak, amely nem a győzelemért harcol, elég lehet a jelenlegi teljesítményszint megtartására a Renault erőforrásai helyett.
„Nem tudok arról, hogy pontosan mik Tost úr ötletei, de számomra egyértelmű, hogy csak egységes megoldás születhet a Red Bull és a Toro Rosso számára” - célozgatott Helmut Marko arra, hogy csupán a faenzai alakulat megtartása nincs a kártyák között az energiaitalosok vezetőségében.
Az anyacsapat eközben tovább hajszolja a lehetőségeket, noha az október végi határidő is vészesen közeleg, amikor a hírek szerint Dietrich Mateschitz végleg dönt a folytatás és a kiszállás között. „Közel voltunk néhányszor, de végül semmi nem lett belőle” - mondta Marko arról, hogy a Mercedesszel és a Ferrarival is kis híján nyélbe ütötték a szerződést az elmúlt hetek tárgyalásfolyamai során.
Egyre komolyabban kell tehát számolni annak lehetőségével, hogy akár teljesen kivonulhat a Red Bull az F1-ből az év végén, és erre már a vezetőségben is készülnek. Az energiaitalos cég tulajdonosa már korábban is hangsúlyozta, hogy nem célja az utcára küldeni két csapatának több mint 1000 alkalmazottját, és a Telegraph szerint a háttérben már folynak is az egyeztetések arról, hogy a Milton Keynes-i és faenzai gyárak dolgozói milyen projekteken folytathatnák a munkát, ha az F1-es garázsokon végleg le kellene húzni a redőnyt.