DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

A Mercedes elbízta magát Szingapúr előtt?

A brackley-i gárda leggyengébb 2015-ös F1-es hétvégét teljesítette a városállamban, melynek okai még azóta sem tisztázódtak - sokan azzal vádolták őket, hogy önelégültek lettek a sikereik miatt.

Nico Rosberg révén Szingapúrban egy szerény negyedik hely jutott a Mercedesnek osztályrészül - szerény, mivel idén a tiszta erőviszonyokat tekintve nem lehetett fogást találni az Ezüstnyilakon, ezt alátámasztva a két pilóta kettős győzelemmel állította vissza Brackley megtépázott renoméját Suzukában. Többen úgy vélik, hogy a csapat mentegetőzése a szingapúri verseny után csak olaj volt a tűzre, és egyszerűen csak az történt, hogy elhitték magukról: senki sem tudja őket legyőzni.



„Nem hiszem, hogy elbíztuk volna magunkat” - idézte az F1i.com Toto Wolffot a váddal kapcsolatban. „Mint bárhol az életben, hozzászoksz egyes dolgokhoz, és úgy tekintesz rá, mintha alanyi jogon meg kellene kapnod. Ennek köszönhetően nem végzel rosszabb munkát, viszont olyan elvárásokat támasztasz magad elé, ahol a győzelmen kívül semmi sem elfogadható. Szingapúrban másak voltak a körülmények, eltérő vonalvezetéssel, ráadásul tavaly sem voltunk olyan jók itt.”

A versenyt követően a csapat külön erre a célra hozott létre egy csoportot házon belül, amelynek feladata kivizsgálni a szenvedés lehetséges okait. Wolff szerint több tényező is közrejátszott a hátracsúszásban, de örül neki, hogy a szingapúri győzelemmel visszatért a mosoly az ezüstbe öltözött csapattagok arcára. „Remek érzés, főleg azután, hogy milyen fájdalmas volt a szingapúri szereplésünk. Egy ilyen nehéz versenyt követően kettős győzelmet aratni igazi megelégedettséget jelent.”

Ahogyan azt már a verseny után is kihangsúlyozta, Wolff szerint a versenyük nem volt olyan sima, mint ahogyan az kívülről látszott. „Lewis magabiztosan tartotta a távolságot, amely nem volt látható számunkra, hiszen nem mutatták az autókat. Egy kis problémát viszont észleltünk hőmérséklet terén, aztán Lewis laposra fékezte a gumiját, ami vibrációt okozott neki - ez utóbbi rosszabbul is végződhetett volna. Kicsit módosítanunk kellett a motoron és a karosszérián is, mert aggasztóak voltak a megbízhatósági problémákra utaló jelek” - tette hozzá az osztrák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: