DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. augusztus 23. péntek
F1

Így módosulhat a gumiszabály jövőre

Az F1-es csapatok maguk jelölhetik ki az egyik használni kívánt gumikeveréket a Pirelli javaslatai közül, ami átmenet a jelenlegi rendszer és a szabad gumiválasztás között.

A Pirelli fegyvertárában jelenleg négyféle gumikeverék szerepel – szuperlágy, lágy, közepes és kemény –, amelyek közül a cég minden versenyhétvégére kettőt jelöl ki a csapatoknak használatra. Jövőre azonban érkezik a „szuper-szuperlágy keverék”, amelyet elsősorban az utcai pályákra szánnak, ez pedig a jelenlegi szisztémát is felbolygatja.

Korábban szóba került, hogy 2016-ban szabad gumiválasztást vezetnek be, azaz a csapatok jelölhetik ki, a teljes kínálatból melyik két keveréket akarják használni a hétvége folyamán. Biztonsági okokra hivatkozva ezt az ötletet a Pirelli leszavazta, most mégis hasonló megoldás valósulhat meg, már ha helyesek az általában jól értesült Autosport szakoldal információi.



Ez alapján a Pirelli az ötből nemcsak kettő, hanem három keveréket jelöl ki a versenyhétvégékre. Ebből egy meghatározott gumi kötelező érvényű lesz minden csapat számára. A maradék kettő közül azonban az istállók döntik el, melyiket szeretnék a hétvége folyamán használni. A csapatok így maguk dönthetnek konzervatívabb vagy agresszívabb gumitaktika mellett.

Változhat a gumik elnevezése is, amelyet egyszerűen 1-től 5-ig, vagy A-tól E-ig skáláznak majd keménység szerint. A hétvégére kiválasztott két keverék jelenleg az elsődleges és opciós nevet viseli, ez azonban a könnyebb átláthatóság miatt lágy, közepes és kemény elnevezésekre módosulhat.

A Pirelli elismerte, hogy a szuper-szuperlágy fejlesztésébe csak Abu Dhabit követően vágnak bele, mivel egyelőre nem tiszták a 2016-ra vonatkozó előírások, eddig csak a Stratégiai Csoport bólintott rájuk. Az Autosport szerint azonban most már nagyon rövid idő alatt döntés születhet: az F1 Bizottság elektronikus szavazással hagyhatja jóvá a javaslatot, amelyet már szeptember 30-án véglegesíthet az FIA Motorsport Világtanács.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: