Habár a szezon mostani szakaszában már számos dobogóval kellene rendelkezniük, ha a Honda korábbi jóslatai beigazolódtak volna, az erőforrást használó McLarennél 12 verseny után sem látható előrelépés. A csapat Monzában ugyanúgy csak a Manort tudta megelőzni, mint az idény legelején. Yasuhisa Arainak, a projekt vezetőjének a média kíméletlen kérdéseit kellett Olaszországban kiállnia, talán ezért fontolgathatja a Honda, amely szerint az erőforrás már a Renault szintjén van, hogy nemcsak szavakkal, hanem tettel is bizonyítja, a motor nem annyira rossz, mint a többség gondolja.
Az olasz Autosprint lap értesülése szerint a Honda azt tervezi, hogy az alulteljesítő erőforrást a Formula-1-es helyett egy Super Formula autóba helyezi – ez japán formaautós szériája, amely sebességben nem marad el sokkal az F1-től –, és Suzukában teszteli az így létrehozott hibridet. A Super Formula 4 hengeres, 2 literes turbómotorokat használ, de ettől függetlenül lehetséges a V6-os behelyezése.
„A teszteket a Mugen vagy Nakajima csapatokkal együttműködve folytathatják le” – tette hozzá az Autosprint szerzője, aki felhozta az Olasz Nagydíjon tapasztalható óriási tempókülönbséget is: Fernando Alonso 338 km/h-s csúcssebessége 16-tal maradt el a Mercedestől. Ráadásul ugyanezen a hétvégén a GP2 leggyorsabbja 331 km/h-t produkált. Az olasz lap szerint a Super Formula-tesztet követően végre lehull a lepel arról, ki hibáztatható a McLaren-Honda pocsék évadjáért.