DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
F1

Hamiltoné a pole, a legjobb Ferrari 9. Spában

Lewis Hamilton zsinórban hatodik rajtelsőségét szerezte idén, ismét legyőzve Nico Rosberget. A Mercedes-motorok erőfölénye kimutatkozott, Sebastian Vettel a 9. Kimi Raikkönent műszaki hiba sújtotta.

A Q1-ben folytatódott a Mercedesek uralma, az első körök után Rosberg vezetett Hamilton előtt, ám ahogy a riválisok átváltottak a lágy gumikeverékekre, az Ezüstnyilak egyre hátrébb kezdtek csúszni a rangsorban, így elővigyázatosságból mindketten kihajtottak még egy gyorskörre. Eredeti tervüket azonban nem akarták megbontani azzal, hogy ők is elhasználnak egy-egy lágy keveréket, így továbbra is a közepesekkel hajtottak ki, és precízebb kört futva ezzel is képesek voltak visszaállni az élre - ezúttal viszont már Hamilton végzett az élen.

11224810_10153014904192411_8308394908650097674_n



 A kiesők között végig ott tanyázott a két McLaren, akik csak a Manorokat tudták maguk mögött tartani, noha büntetésük tudatában talán nem is erőltették túl magukat. A házon belüli csatájukat mindenesetre Jenson Button nyerte, aki ezzel is csak 17. lett. Az utolsó kieső kilétére a legutolsó gyorskörig várni kellett, és végül Felipe Nasr Sauberjének kellett még búcsúzni az első 18 perces szakasz után.

A Q2 rögtön az egyik Ferrari elveszítésével kezdődött. Kimi Raikkönennek még egy mért kör teljesítésére sem maradt esélye, hiszen autója szokatlan hangokat kiadva megállt a pályán, így a finnek biztosan a mezőny sűrűjéből kell majd megkezdenie a futamot. A kér Mercedes már ekkorra is tisztességes köridőt állított fel, így őket nem zavarta meg a Raikkönen miatt belengetett piros zászló. A többiek nagy rohanásba kezdtek az utolsó percekben, amelyek végén Sergio Perez és a két Lotus is erős tempót mutatott a 4-6. helyek elfoglalásával. Kiesett azonban a másik Force Indiával Nico Hülkenberg, valamint Danyiil Kvjat, Marcus Ericsson és a büntetése miatt pályára sem lépő Max Verstappen.

A Q3-ban Hamilton igyekezett gyorsan egyértelműsíteni egyre hangsúlyosabb fölényét és már az első körök után négy tizeddel jobb tudott lenni Rosbergnél. Második nekifutásra ugyan mindketten képesek voltak jelentősen javítani, ám a különbség nagyjából ugyanaz maradt közöttük, a brit így megszerezte zsinórban 6., idei 10. rajtelsőségét, ami azt is jelenti, hogy a 2015-ös Pole Trófea már mindenképpen az övé lesz az év végén.

A gyári csapat mögött is kirajzolódott a Mercedes-motorok fölénye, hiszen három partnercsapatuk révén Valtteri Bottas, Romain Grosjean és Sergio Perez szerezték meg a 3-5. helyeket. Daniel Ricciardo lett a 6., megelőzve Felipe Massát, Pastor Maldonadót és Sebastian Vettelt, aki váratlanul nem tudott ott lenni a Mercedes közvetlen üldözői között. Grosjean öthelyes rajtbüntetést kap váltócsere miatt, így Vettel egy pozíciót előrelép a rajtrácson, de a Hungaroringen még győzelmet szerző  Ferrari helyzete így sem nevezhető bíztatónak.

 

Az időmérő végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő
1 Lewis Hamilton Mercedes 01:47.197
2 Nico Rosberg Mercedes 01:47.655
3 Valtteri Bottas Williams 01:48.537
4 Romain Grosjean Lotus 01:48.561
5 Sergio Perez Force India 01:48.599
6 Daniel Ricciardo Red Bull 01:48.639
7 Felipe Massa Williams 01:48.685
8 Pastor Maldonado Lotus 01:48.754
9 Sebastian Vettel Ferrari 01:48.825
10 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso 01:49.771
Q2      
11 Nico Hulkenberg Force India 01:49.121
12 Daniil Kvyat Red Bull 01:49.228
13 Marcus Ericsson Sauber 01:49.586
14 Kimi Raikkonen Ferrari -
15 Max Verstappen Toro Rosso -
Q1      
16 Felipe Nasr Sauber 01:49.952
17 Jenson Button McLaren 01:50.978
18 Fernando Alonso McLaren 01:51.420
19 Will Stevens Marussia 01:52.948
20 Roberto Merhi Marussia 01:53.099
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: