DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Egyre valószínűbb a Red Bull-Mercedes-házasság

Egyre több jel utal arra, hogy a Milton Keynes-i F1-es csapat csillaggal az orrán indul a csatába 2017-től, miután kitöltötték szerződésüket a saját csapat indítását fontolgató Renault-val.

A Magyar Nagydíj utáni héten Toto Wolff mesélt arról, hogy bár buták lennének az egyik legfőbb riválisukat ellátni motorral, a sportág érdekei mindennél fontosabbak, és hogy felelősséggel tartoznak a Forma-1 jólétéért. Az osztrák csapatvezető aztán lényegében megismételte ezt a nyilatkozatát csütörtökön, de megszólalása jelezte, hogy a téma továbbra is adja magát. A Motorsport.com aztán a másik oldalt is megszólaltatta Helmut Marko személyében, aki kizárta, hogy új gyártóval szállnának harcba.



Az Auto Bild Motorsport információi szerint a Daimler igazgatótanácsa zöld utat adott a motorpartneri szerződésnek, és állítólag évi 20 millió dollárért szállítanának erőforrásokat a Red Bullnak. A Milton Keynes-iek mindenképp kitöltik 2016 végéig szóló szerződésüket a Renault-val, a franciák motorjait viszont abban az esetben is használhatnák, ha rombuszos gyártó esetleg újra gyári hátterű csapatat indítana. Ha így történik, az a Red Bull prémiumstátuszának megszűnését is jelentené, bár ugyanez lenne a helyzet a Mercedesszel is, versenyképesség terén egyértelmű, miért esne a brixworthi gyár termékeire a választásuk.

„A Renault-nak nem áll szándékában sok pénzt fektetnie a Mercedes elleni harcba, így a Red Bullnak meg kell változtatnia látásmódját a szebb jövő érdekében” – idézte Gerhard Bergert az f1-insider.com. Helmut Marko aztán az Auto Bild Motorsportnak adott nyilatkozatot, melyből kivehető, hogy ők is közelednek a Mercedeshez. „Természetesen egy erős riválisról van szó, de először is nagyobb esélyünk lenne velük a győzelemre, sokkal nagyobb értéke lenne az ellenünk szerzett győzelmüknek, és a Forma-1 is izgalmasabbá válna.”

Ralf Bach, az f1-insider.com bennfentes újságírója szerint partnerkapcsolat legnagyobb vesztese Sebastian Vettel lenne, aki tavaly hagyta el nevelőgárdáját a Ferrariért. A maranellóiak egyik bennfentese attól fél, hogy ezzel ismét felborulhat az erőegyensúly, majd hozzáteszik: „A Ferrari miért nem tett semmit azért, hogy ellássa motorral a Red Bullt? Így kontroll alatt lehetett volna őket tartani, de ezzel azt kockáztatjuk, hogy ismét megelőznek minket.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: