DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 13. vasárnap
F1

Miért lett idén nyugodtabb Hamilton és Rosberg viszonya?

A szezon féltávjához érkezve megfigyelhettük, hogy idén jóval kevesebb a súrlódás a Mercedes két bajnokesélyes pilótája mögött. Toto Wolff szerint nagyot fordult a világ a csapattal.

Emlékezhetünk, hogy 2014-ben, első egymás ellen folytatott bajnoki hadjáratuk során Lewis Hamilton és Nico Rosberg csatáit többször is viták és vádaskodások járták át - így történt a monacói, hungaroringi és spái versenyek után is. Idén azonban - noha ugyanolyan közel állnak egymáshoz a tabella élén - valahogy mégis jóval nyugodtabb a kapcsolatuk.

Wolff szerint ez nem véletlen, és a csapat egészét átjáró higgadtabb légkör abból adódik, hogy idén már tudják, mire számíthatnak maguktól. Így Hamilton és Rosberg is tudja, hogy mire számíthat a garázs másik oldaláról.

Dppi_00115010_320



„Immár egy újabb évbe léptünk, és eközben megtapasztaltuk, hogy milyen is az, amikor olyan autónk van, amely képes a bajnokság megnyerésére. Alkalmazkodtunk egymáshoz, és a versenyzők és megszokták egymást jelenlétét kiélezett helyzetben. Sokat tanultunk és beszélgettünk az elmúlt időszakban” - magyarázta Wolff az Autosportnak.

„Rengeteg kommunikáció zajlik le közöttünk, a gyengeségeinket és hibáinkat pedig mindig anélkül próbáljuk kiszűrni, hogy eközben egymásra mutogatnánk. A közös munka és a megszerzett bajnoki cím nyugodtabb közeget teremtett. Immár tisztában vagyunk az erőségeinkkel, miközben tudjuk, hogy mindig is lesznek hibáink, amelyeken folyamatosan dolgozunk.”

„Nem veszítettük el a versengés iránti lelkesedésünket. Tavaly megnyertük a bajnokságot, de nagyon vágyunk arra, hogy ezt ismét megtegyük, így tehát a hozzáállásunk és a mentalitásunk nem sokat változott.”

Dppi_00115011_606

A szűnni nem akaró sikerekkel együtt a Mercedesnek ahhoz is hozzá kellett szoknia, hogy tévesen egyre többen bennük látják a Formula-1 izgalmainak elrontóját. Nem elég, hogy a rajongók egy része az unalmas futamok miatt ábrándult ki belőlük, de a riválisok is folyamatosan az ő előnyüket próbálnák megcsonkítani különféle szabálytervezetekkel.

„Néha elgondolkodik az ember ezen, de mégis teljesen normális reakció, amire számítani lehetett. Persze sok múlik a csapat viselkedésén is, de a múltban is láttuk, hogy kritikák érték azokat az istállókat, akik fölényben voltak. Viszont érdemes viszonyítani, hiszen nemrég mondta nekem valaki, hogy amikor Michael Schumacher a Ferrarinál versenyezett, egyik bajnoki címét már Magyarországon megnyerte. Na, az volt a dominancia” - érvelt kissé felelőtlenül Wolff, figyelmen kívül hagyva a versenynaptárban és a pontrendszerben 2001 óta végbement jelentős változásokat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: