Nemcsak a papírforma borult fel szinte teljes mértékben a hétvégi Magyar Nagydíjon, de a csapatok versenystratégiája is – derül ki az F1 kizárólagos gumibeszállítójaként funkcionáló Pirelli versenyelemzéséből. Ennek fő oka a biztonsági autós periódus volt, amivel előzetesen senki nem számolt, ráadásul az, hogy körökön át a bokszutcán keresztül vezette át a mezőny a safety car, több csapatot is újabb kerékcserére bátorított fel.
A Pirelli előzetesen a két bokszkiállásos taktikát jósolta nyerőnek, és ez be is jött, hiszen a győztes Sebastian Vettel valóban kétszer látogatott ki a Ferrari bokszába új gumikért. A lágy-lágy-közepes sorminta tekintetében is lekövette a német az abroncsgyártó előzetes útmutatását, viszont a Pirelli által jósolt 29. és 53. kör helyett ő a 21. és a 43. körben állt ki friss abroncsokért.
E téren tévedte a legnagyobbat a Pirelli, hiszen a mezőny egyetlen tagja sem várt a 29. körig első kerékcseréjével – Will Stevens (Manor) húzta a legtovább az elején a lágy keverékű abroncsokon, ám ő is csak 26 körig jutott, utána jobbnak látta egy újabb szettért a bokszba hajtani.
Érdekesség, hogy ezen a keveréken Daniel Ricciardo (Red Bull) bizonyult a legjobbnak, így a verseny abszolút leggyorsabb köre is az övé lett, a közepes keveréken viszont Vettel tempójának nem akadt párja ezen a napon. Ebben nyilván az is nagy szerepet játszott, hogy ki milyen gumin volt kint az utolsó etapban, amikor a legkevesebb üzemanyag volt az autókban.