Mint ismert, a McLaren egy hosszú ideje várt aerodinamikai fejlesztési csomaggal érkezett az Osztrák Nagydíj helyszínére, amelyben szerepelt a Williams által már szezon eleje óta használt rövid orr is. Mivel az új alkatrészekből csak egy-egy darab készült el, azok egyedül Fernando Alonso autójára kerültek fel, a spanyol az első edzésen viszont csak a régi orrt használhatta.
Ahogy korábban írtunk róla, a McLaren számos törésteszten megbukott az új orral, csak az utolsó napokban dőlt el, hogy az elemet bevethetik az Osztrák Nagydíjon. A német Auto Motor und Sport arról számolt be, így is hajszálon múlt, hogy a csapat Alonso autójára szerelhette az orrkúpot Ausztriában. „Továbbra is szükség van némi papírmunkára, hogy használhassuk” – mondta még pénteken a McLaren részéről Eric Boullier versenyigazgató. Az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer is felbukkant a garázsban.
Az ok ugyanis az volt, hogy a hivatalos törésteszten a rövid orrt nem arra a karosszériára szerelték fel, amely Ausztriában versenyez. A McLaren egy könnyített monocoque-ot tervez bevetni a következő nagydíjon, Silverstone-ban, a töréstesztet is ezzel a változattal végezték el. A csapatnak komoly iratköteggel kellett bebizonyítania, hogy az orr az Ausztriában használt karosszériával is átment volna a teszten.
Új orr ide vagy oda, Fernando Alonso nem számít érdemi eredményre a nagydíjtól. Hajtáslánca hat komponenséből négyet kicseréltek, emiatt nem kevesebb, mint 25 helyes hátrasorolást kapott a futam rajtrácsára – mivel ezt értelemszerűen nem tudja mind letölteni, a versenyen is számíthat valamilyen bokszutcai büntetésre. „Ez a versenyhétvége egy újabb teszt számunkra. Sokat kell kísérleteznünk a módosításokkal. Ha vasárnap úgy végzünk, hogy néhány választ kaptunk, akkor minden rendben ment számunkra.”
Miközben Alonso autójára felkerült az új, Williams-stílusú rövid orr (a fenti képen), Jenson Button továbbra is a hagyományos kialakítással versenyez: