DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

A Haast nem aggasztja az F1 helyzete

Miközben a Sauber szerint jelenleg szinte lehetetlen kiscsapatként fennmaradni az F1-ben, az amerikai Haas istálló éppen oda tart, és gőzerővel dolgozik jövő évi Formula-1-es projektje felépítésén.

A Sauber nemrégiben egészen lehangoló képet festett az F1-es jelenlegi kiscsapatok jelenlegi gazdasági helyzetéről, ami úgy gondolnánk, az összes, F1-es álmokat dédelgető alakulatot elriasztana a sportágnak még csak a közeléből is. Érezhetően válságos a helyzet, hiszen a tavaly még a mezőnyt erősítő Caterhamről ma már csak akkor hallunk, amikor épp csocsóasztalukat próbálnák pénzért tenni, de ugyanígy említhetnénk a Manor, a Sauber vagy épp a Force India állandó nehézségeit és sirámalmait.

Az F1 szüntelenül keresi a megoldást a problémákra, egyre többször merül fel az ügyfélautós rendszer ötlete, azaz folyamatosan arról hallunk, hogy a jelenleg az F1-ben levő csapatoknak is komoly gondot okoz az életben maradás. Nem álomszerű a helyzet, a Haast azonban ez cseppet sem izgatja, és nekik továbbra is az F1 jelenti azt az álmot, amelynek megvalósításáért nap mint nap dolgoznak.



„Azt hiszem, a sportág gazdasági helyzete örök téma marad, folyamatos változásban lesz, és mindig nehéz lesz mindenki érdekeinek megfelelni” – idézi a motorsport.com a Haas csapatfőnökét, Gunther Steinert. „Mi egyelőre nem vagyunk aktív részesei ennek a párbeszédnek, mivel nincs szavazati jogunk, vagy bármi efféle, de abszolút nyomon követjük, hogy mi zajlik a sportban. Gene (Haas) mindenen rajta tartja a szemét. Mi hoztuk meg a döntést, hogy belevágunk ebbe a kalandba, és tudtuk, mire számítsunk, úgyhogy nem ért minket váratlanul a sportág jelenlegi helyzete. Hamarosan nekünk is lehet már hangunk ezekben a kérdésekben, és hallatni is fogjuk azt, de most még csak nézők vagyunk.”

Nemcsak néznek, hanem látnak is, és közben gőzerővel dolgoznak első modelljük megépítésén, amivel jövőre debütálni fognak az F1-ben. „Az összes alkatrészt megrendeljük a Ferraritól, amit a szabályok megengednek, az összes nem-listás alkatrészt. A listán is sok minden szerepel, de a legfontosabb terület, amin dolgoznunk kell, az a váz és a karosszéria. A tervek szerint augusztus/szeptember magasságában kezdjük el legyártani a vázat, majd utána a karosszériát is” – árulja el Steiner. 

A cél egyértelmű: már a legelső szezon eleji tesztre elkészülni az autóval. „Nem engedhetjük meg magunknak, hogy akár csak egy tesztről is hiányozzunk. A tesztnaptár még nem hivatalos, így nem tudjuk még pontosan, hogy mikorra kell elkészülnünk mindennel, de az biztos, hogy már a legelső teszten részt akarunk venni” – mondta el végül a Haas csapatfőnöke.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: