Más topversenyzőkkel egyetemben Kimi Raikkönen a közelmúltban panaszkodott arra, hogy a jelenlegi Formula-1-et unalmasnak érzi, amikor versenyezni kezdett, a sport még egészen más vonzerővel bírt, jelenleg hiányzik belőle a veszély, amely izgalmassá tenné. A Mercedes elnöke, Niki Lauda – aki 1976-ban kis híján halálos kimenetelű balesetet szenvedett – veszély helyett inkább kockázatot mondana, de egyetért a finn pilótával.
„Túl nagy az ellenőrzés, túl sok a szabály, és többé nincsenek karakterek” – lényegezte tömören a problémás pontokat a háromszoros osztrák világbajnok a Bild am Sonntag lapnak. „Nem mondom azt, hogy mellőznünk kellene a biztonságot. „De ha az autók gyorsabbak lennének, az izgalom foka a versenyzők és nézők számára automatikusan emelkedne.”
A mezőny összetételével sincs kibékülve, megnyerőbb személyiségeket szeretne a rajtrácson látni. „Valódi férfiak vezessenek, ne suhancok, akik gombokkal játszadoznak a kormányon. A legmagasabb vezetési képességekkel kellene rendelkezniük. Hangsúlyozom, vezetési képességekkel. Az időt nem lehet visszapörgetni, de a versenyzőknek ismét megzabolázniuk kellene az autókat, nem gombokat nyomogatni, mint most.” Az olyan mesterséges eszközöket azonban, mint a fordított rajtrács vagy ballasztsúlyok, Lauda lenézi. „Bármiféle manipuláció a legrosszabb, amit egy sporttal tehetnek. Ilyennek nem szabad történnie.”
Honfitársa, Gerhard Berger szerint „jelenleg nehéz egyszerűen bekapcsolni a tévét és megérteni a sportot. Első DRS-zóna, második DRS-zóna, egyszerűen túl van komplikálva. A motorsportban a versenyzőnek kell az elsődleges meghatározó tényezőnek lennie, nem egy technológiának, amelyet a legrosszabb esetben senki sem ért meg” – mondta a német Skynak.