DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Több cserét? A Pirelli megteszi, amit tud

Ha az a cél, hogy több kerékcsere legyen, a Pirelli nem bánja: túl tartósak lettek az idei abroncsok, ám egyes pályákon van megoldás erre a „problémára”. Nem tesz jót az F1-nek az egycserés futam...

Kanadában úgy tűnt, hogy a leglágyabb Pirellik is túl kemények lettek, hiszen annak ellenére, hogy a lágy és a szuperlágy abroncsokat vitték Montrealba, aki csak akarta, simán teljesíthette a futamot egyetlen kerékcserével, ami sokak számára aggasztó volt a szezon hátralévő részére tekintve – Christian Horner például kimondottan úgy nyilatkozott, hogy az F1-nek rosszat tesznek az egy kerékcserés futamok.

Paul Hemberyt, a Pirelli sportigazgatóját is megkérdezték erről a témáról, aki úgy nyilatkozott, hogy magukon a keverékeken már nemigen tudnak változtatni, már csak azért sem, mert összesen két tesztnap maradt hátra, amikor aktuális F1-es autókra felkerülhetnek az abroncsok, így az egyetlen megoldás az lehet, ha az adott futamokra szállított keverékek kiosztásán változtatnak.

pirelli_2015_4



„Már nem sok mindent tehetünk az idei szezonban” – nyilatkozta Hembery az F1i kérdésére felelve. „Talán egy-két futamon változtathatunk a kiosztáson, sőt akár úgy is, hogy egy keveréket kihagyunk. De nagyjában és egészében az a helyzet, hogy a kopás mértéke jelentősen csökkent, így a versenyzők a lágyabb keverékekből is sokkal többet kihoznak, mint vártuk.”

Előfordulhat tehát, hogy egyes helyszíneken az eredetileg tervezettől eltérő módon egy keverék kihagyásával a szuperlágyat és a közepeset vetik majd be. Persze minden problémát ez sem old meg, tette hozzá Hembery: „Nézzük csak meg, mi történt legutóbb. Harminc kört mentek a szuperlágyakon, miközben csak tizenötöt kellett volna...”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: