A Force Indiának anyagi problémák miatt különösen rövid ideje jutott a téli tesztszezonban 2015-re felkészülni – a VJM08 mindössze egy tesztelésen tudott részt venni, és még abból is kihagyott egy napot. Az ebből adódó hátrány miatt már a kezdetektől fogva az volt tervük, hogy a csapat az első versenyeken a túlélésre játszik, majd egy nagy volumenű fejlesztési csomagot, mutat be, az úgynevezett „B-autót”. Debütálását azonban többször halasztották: a csapat részéről először a Monacói, majd az Osztrák Nagydíjat nevezték meg, most úgy tűnik, a csomag a brit futamra készül el.
„Az új specifikációjú autó Silverstone-ban teljesíti velünk első versenyét” – mondta Bob Fernley csapatfőnök-helyettes a Sky Sports csatornának Kanadában. „Onnantól fogva építkezhetünk, és érdem alapján gyűjthetünk pontokat szerencsés alkalmak helyett.” A szerencse mindenesetre kedvez a Force Indiának: maguk sem gondolták volna, hogy az eredeti autóval 21 pontot fognak gyűjteni, ami a pontversenyben hetedik helyet jelent.
A Force India a Kanadai Nagydíjon kimaradt a Mercedes-motoros csapatok közös motorcseréjéből: a gyári istálló mellett a Williams és Lotus is friss, némileg fejlesztett erőforrásokat kapott, meglepő módon azonban a Force India nem. A német Auto Motor und Sport értesülései szerint Sergio Perez továbbra is azt a motort használja, amellyel szezonját kezdte, az elem már 4800 kilométernél tart.
Toto Wolff, a Mercedes főnöke magyarázatot adott az elsőre meglepő döntésre: „Gondok voltak az üzemanyagrendszerrel, és nem tudtunk nyolc motort megépíteni egyszerre. A Force Indiát a második szakaszba soroltuk be, mivel az ő motorjaik tűntek a legjobb állapotúnak.” Hozzátette, Ausztriában ők is megkapják az új csomagot.