DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 2. szerda
F1

Tíz éve nem volt ilyen gyors a Kanadai Nagydíj - Statisztikák

Miért volt három szempontból is különleges ez a futam Kimi Raikkönen számára, milyen újabb rekordot állított be a Mercedes, és hányszor volt ennél eredményesebb Pastor Maldonado? A Kanadai Nagydíj statisztikai összefoglalójából kiderül.

Az autók sebességét érintő kritikák ide vagy oda, a Kanadai Nagydíjat a hétvégén 1 óra, 31 perc és 53 másodperc alatt lefutotta a mezőny, azaz gyorsabban, mint az elmúlt tíz évben bármikor. Persze ezúttal nem lassította a mezőnyt a pályán gyakori vendégnek számító biztonsági autó, de Lewis Hamilton így is hamarabb eljutott a célig, mint a 2010-es, 2012-es és 2013-as győztes, azokban az években pedig szintén nem volt safety car.

Hamilton a monacói csalódás után ellentmondást nem tűrően állt fel és uralta a hétvégét. A 44-es számú autót vezető brit pályafutása 44. pole-pozícióját szerezte, majd vasárnap idei negyedik és montreali negyedik győzelmét is behúzta, miközben a Mercedes idén negyedszer aratott kettős sikert. Hamilton 37. futamgyőzelmében ugyan nincs benne a 4-es szám, viszont immár csak ennyivel van lemaradva gyerekkori hőse, Ayrton Senna 41 diadalától, amit ilyen ütemben haladva már idén beállíthat.

Dppi_00115008_503



A brit egyetlen kör kivételével az összesen az élen állt, a 16.-ban pedig teljesítette pályafutása 2090. első helyen megtett körét, amivel Nigel Mansellt átlépve a legsikeresebb brit pilótává vált ebben a tekintetben. A vezetett köröket illetően így már az ötödik helyen áll a ranglistán, csak Schumacher, Prost, Senna és Vettel előzik meg őt.

A Mercedes még a tavalyinál is nagyobb dominanciát mutat, hiszen a szezon eddigi mind a hét versenyén ott voltak a dobogón mindkét autójukkal. Ilyen hetes sorozatra csak egyetlen csapat volt képes az F1 történetében: a Ferrari az 1952-es és 1953-as domináns időszaka során érte ezt el.

Valami azonban még az Ezüst Nyilak számára is újdonság volt, hiszen Kanadában csak most nyertek először. Sőt, a montreali pályán a Tyrrelltől kezdődően az alakulat jogelődjei sem tudtak még soha diadalmaskodni. A Mercedes összességében 35. győzelmével mindazonáltal most beérte a Renault-t és a Brabhamet az örökranglista 6. helyén.

A dobogó azonban a letaszíthatatlan Hamilton és Nico Rosberg ellenére is hozott változatosságot, hiszen idén először nem a Ferrari valamelyik versenyzője állhatott fel a Mercedesek mellé. Valtteri Bottas Williamse törte meg ezt a monoton sorozatot, aki önmaga 7. dobogós helyezését szerezte.

Dppi_00115008_365_1

A másik finn, Kimi Raikkönen ugyan elveszítette a pódiumért folyó csatát, de mégsem küzdött érte hiába, hiszen menet közben megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ami önmaga számára már a 42. volt, ezzel pedig megelőzte Alain Prostot ezen ranglista második helyén. Már csak Michael Schumachernek van nála több leggyorsabb köre, a német 77-es etalonját viszont Raikkönen még akkor sem érné utol, ha a következő szezon végéig minden egyes futamon szerezne egyet.

A finn ezúttal az időmérőn is remekelt, ahol 3. lett, ami pedig a legjobb szombati eredménye azóta, hogy 2013-ban a sanghaji rajtrácson második volt a Lotusszal. Raikkönen ráadásul emellett még annak is örülhet, hogy idén először legyőzte csapattársát az időmérőn, így már a mezőnyben mindenki megtette ezt legalább egyszer.

Pastor Maldonado végre egy sima versenyt teljesített, aminek egy 7. helyezés lett a jutalma, ez pedig ötödik éve tartó F1-es pályafutásának harmadik legjobb eredménye a 2012-es barcelonai győzelem és az Abu Dhabiban szerzett 5. helye után. A venezuelai a mostani 6. rajthelyénél jobbat éppen három éve az Egyesül Arab Emírségekben szerzett utoljára.

A McLaren idei egyik legküzdelmesebb versenyét teljesítette, és a szezon során másodszor kellett mindkét autójukkal idő előtt kiállniuk. Fernando Alonso ráadásul zsinórban immár három futamot volt kénytelen feladni, ilyen rossz sorozata pedig F1-es pályafutása során csak egyszer volt: 2001-ben, a Minardival töltött debütáló szezonjában.

Dppi_00115008_491

A 11. helyezések rekordere, Sergio Perez ismét „kedvenc” pozíciójában végzett, így 81 versenye alatt már 16. alkalommal végzett csak éppen a pontszerző helyek mögött, azaz eddigi nagydíjainak nagyjából ötödén.

A Force India mindkét autójával eljutott az időmérő Q3-as szakaszáig - ilyet a tavalyi Német Nagydíjon tettek utoljára.

A Manor autói talán észrevétlenül, de idén még minden futamon célba értek, amíg elindultak - egészen mostanáig, hiszen Montrealban Roberto Merhi feljegyezte az újjászerveződött kiscsapat első kiesését. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: