DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Újra a pilóták tudása dönthet az F1-ben?

Daniel Ricciardo ezt reméli az egyik 2017-re tervezett szabályváltozástól, melynek értelmében a jelenleg használatos, 360 mm széles hátsó abroncsokat 420 mm széles gumik váltanák az F1-es autókon.

A Red Bull F1-es pilótája szerint nemcsak a mostaniaknál körönként 5-6 másodperccel gyorsabbá váló autók, hanem a mechanikus tapadás előnyei is újra afelé mozdíthatnák el az F1-et, hogy nagyobb hangsúllyal essen latba a pilóták közötti tudáskülönbség a versenyek végeredményének kialakulásakor, és ne mindenről az autók közötti különbségek döntsenek.

„Ha az autók 5-6 másodperccel gyorsabbak lesznek, akkor mentálisan sokkal jobban oda kell majd koncentrálnunk a dolgokra, ezért szerintem jobban érzékelhető lesz majd a különbség a toppilóták és – fogalmazzunk úgy – a többiek között. Azt hiszem, jobban jutalmazva lennének azok a srácok, akik elhiszik magukról, hogy képesek rá” – idézi az autosport.com az ausztrál versenyző szavait.



„A mechanikus tapadás a legjobb dolog a világon. Ez a legjobb irány, amerre mehetünk, mert ez lehetővé teszi, hogy a tempós kanyarokban is szorosan kövessük egymást. Úgy érzem, ezen a téren sokat javulhatnak még a mostani autók. Csak a mechanikus tapadás javításával másodperceket gyorsulhatunk, és akkor az aeróhoz még nem is nyúltunk. Azt hiszem, ez elég jelentős javulás lenne, és ha a köridők ilyen szinten felgyorsulnának, akkor hirtelen mindent gyorsabban kellene lereagálnunk az autóban” – fejtette ki Ricciardo, aki mindent azért nem vetne el a jelenlegi F1-ből.

„Nyilvánvaló, hogy a jelenlegi rendszerben elég lassú a tempó, de ettől függetlenül a verseny azért jó. Ezért mindent nyilván nem kell eldobnunk a mostani formulából” – mondja.

Utoljára 1992-ben futottak 420 mm széles hátsó abroncsokkal az F1-ben. Íme, egy kis stílustanulmány abból az évből: Michael Schumacher és Ayrton Senna emlékezetes silverstone-i párharca. A videó egyben a mechanikus tapadás előnyeit is jól tükrözi, hiszen a silverstone-i pálya gyors kanyarjaiban a mai F1-es autók már jóval több tempót veszítenek egymás légörvényében haladva, mivel mára az aerodinamikai tapadás került előtérbe. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: