A Nemzetközi Automobil Szövetség a közelmúltban döntött úgy, hogy szigorúbban fogja figyelni a szabályok által előírt üzemanyag-fogyasztást – a benzin átfolyási sebessége nem lehet nagyobb 100 kg/h-nál, ezt az FIA szenzorai követik nyomon. A felügyelőtestület figyelmét az vívhatta ki, hogy talán egyes csapatok megoldást találtak arra, hogyan játszhatják ki az ellenőrzést.
„Pletykákat hallottam arról, hogy egyes csapatoknak egy extra üzemanyagtankjuk van, amit ha feltöltenek, a helyes mennyiségen belül tudnak maradni a versenyen” – árulkodott Lauda a német RTL televíziónak. Szavaiból arra következtethetünk, hogy a trükközők között szerepelhet a Ferrari is, akik az időmérőn rendszerint rendre lemaradnak a Mercedestől, a futamon viszont nehezen megmagyarázható módon felzárkóznak hozzájuk. A GMM forrásai szerint azonban épp hogy a Mercedes is az extra tankot használók között van.
Mindenesetre az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting a Spanyol Nagydíjon kiemelte, fokozottan szemmel tartják az üzemanyag-átfolyás kérdését. „Alapos fizikai vizsgálatokat fogunk folytatni, minden használatban levő üzemanyagrendszert illetően” – mondta a szakember. Niki Lauda hozzátette: „Ezek mind csak pletykák, de ami biztos, mostantól ilyen nem fordulhat elő.”