A Spanyol Nagydíj szabadedzésein a Lotus pilótái délelőtt aerobeállításokkal foglalkoztak (Jolyon Palmer új hátsó szárnyat próbálgatott), délután pedig a gumikezelésből próbáltak minél több adatot nyerni. Nem volt azonban felhőtlen az enstone-iek napja, hiszen az első edzésen Maldonadónak akadt kisebb váltóproblémája, a másodikon Grosejean autójáról szállt el a motorborítás, egy óra kényszerszünetre kényszerítve a francia pilótát.
„Nem ez volt a legjobb nap számomra, hiszen nem vezethettem az első edzésen, a másodikon pedig a karosszériaelemekkel adódott problémám” – mondta Grosjean a nap végén. „Mindez azt jelenti, hogy sok munka vár rám a szombati harmadik gyakorláson az időmérő előtt. Persze mindannyian elég jól ismerjük már a pályát, de ilyen helyzetben annyi kört akarunk megtenni, amennyit csak tudunk. Az mindenképp pozitív előjel, hogy az autóban nagy erő rejlik, így ha tiszta lesz a szombatunk, remek hétvége előtt állunk.”
Jolyon Palmer Kína és Bahrein után zsinórban harmadszor vezethetett az első edzésen, aki örömmel összegezte harmadik lehetőségét. „Vezetési szempontból talán ez volt a legjobb edzésem idén. A pálya ismerete segített, és mindent beleadtam az elején, viszont első edzés lévén nem volt túl nagy a tapadás. Ráadásul a széllel is meg kellett küzdenünk, de mindezek ellenére el tudtam kapni egy jó ritmust, és minden egyes alkalommal javítani tudtam, amikor kihajtottam a pályára.”
Pastor Maldonadónak nagyon hiányzik már egy problémamentes hétvége, de az első edzés váltóhibája miatt ez már pénteken vágyálom maradt. „Frusztráló volt, hogy délelőtt szinte csak a tv-képernyőn követhettem az eseményeket, de délután legalább tudtam egy jó hosszú etapot futni. Ismerjük a pályát, és jó idő várható, így erősek lehetünk holnap, a vasárnap pedig akár még annál is jobban sikerülhet.”