A 2015-ös szezon elején persze még nagyon távol vagyunk attól, hogy az FIA kihirdesse a jövő évi menetrendet, ám vannak jelek arra, hogy jövőre több ponton is jelentősen átalakulhat majd a Formula-1 versenynaptára. Néhány részlet, mint például a szokatlan áprilisi szezonkezdet már kiszivárgott, az Autosport pedig további változásokat is tudni vél.
Az egyik ilyen, hogy a 2016-ban érkező, Azerbajdzsán fővárosának utcáin megrendezendő Európa Nagydíj várhatóan júliusi időpontot kap majd, ami így néhány héttel eltolja majd az abban az időszakban megszokott futamok, így köztük a Magyar Nagydíj dátumát is.
A melbourne-i szezonnyitóhoz a hírek szerint ezúttal nem Sepang, hanem Sanghaj fog társulni, így a Kínai Nagydíjat minden korábbinál hamarabb, a szezon második futamaként rendezhetik. Ha hinni lehet az Autosport információinak, akkor Malajzia eközben szeptemberre kerül, és Szingapúrral lesz párban, így a földrajzilag egymáshoz közel eső két helyszín jelentős költségeket spórolhat meg a folyamatosan úton lévő mezőny számára.
Ez a változás kitolna egy pályát az őszi menetrendből, valószínűleg a már egy ideje kedvezőbb időpontot kereső Orosz Nagydíjat, ami a naptár elejére kerülhetne, Bahrein mellé.
Az újan érkező Azerbajdzsánnal és az idei távollét után várhatóan visszatérő Németországgal a naptár első alkalommal állhat 21 állomásból, és minden korábbinál gyakrabban rendeznének két futamot egymás utáni hétvégéken.
Az átalakítások több okra is visszavezethetőek: a több versennyel a csapatok elérhetik, hogy több felhasználható erőforrást kapjanak a szezonra, a helyszínek logikusabb elrendezésével utazási költségeket spórolhatnak, az ilyen információk korai elhintésével pedig Bernie Ecclestone tárgyalóasztalhoz ültetheti a tradicionális európai pályák vezetőit, akik többen is a helyükért aggódhatnak. Emellett pedig maga a tény, hogy áprilisi kezdéssel 21 futamos naptár alakítható ki, már előrejelzi a további bővítés lehetőségét, hiszen ehhez csak az kellene, hogy a most megüresedett márciust ismét kitöltsék egy-két versennyel.
Az alábbi 2016-os naptártervezetet az Autosport szerkesztői állították össze a rendelkezésükre álló támpontok alapján, tehát még koránt sem végleges vagy hivatalos verzió, sokkal inkább iránymutatóként kell tekinteni rá:
április 3. | Ausztrália (Albert Park) |
április 10. | Kína (Sanghaj) |
április 24. | Bahrein (Szahír) |
május 1. | Oroszország (Szocsi) |
május 15. | Spanyolország (Barcelona) |
május 29. | Monaco (Monte-Carlo) |
június 12. | Kanada (Montreal) |
június 26. | Nagy-Britannia (Silverstone) |
július 3. | Ausztria (Red Bull Ring) |
július 17. | Európa (Baku) |
július 31. | Németország (Hockenheim) |
augusztus 7. | Magyarország (Hungaroring) |
augusztus 28. | Belgium (Spa) |
szeptember 4. | Olaszország (Monza) |
szeptember 18. | Szingapúr (Marina Bay) |
szeptember 25. | Malajzia (Sepang) |
október 9. | Japán (Suzuka) |
október 23. | USA (Austin) |
október 30. | Mexikó (Mexikóváros) |
november 13. | Brazília (Interlagos) |
november 27. | Abu Dhabi (Yas Marina) |