DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Évi kilenc motort engedélyezne a Red Bull

Elsősorban saját érdekeik és a Renault F1-es erőforrásának megbízhatatlansága miatt: mivel elképzelésük csak álom maradt, számos motorbüntetésre számíthatnak idén.

A 2015-ös szezon rémesen kezdődött a Red Bull számára, vesszőfutásuk elsődleges okozójaként a Renault motorja jelölhető meg, amely nemcsak teljesítményben marad el a Mercedes és Ferrari erőforrásától, de még megbízhatatlan is. Daniel Ricciardo, annak ellenére, hogy minden futamon célba tudott érni, a soron következő Spanyol Nagydíjon például már a negyediket fogja felhasználni. Ez a szabályok által engedélyezett keret, és bár valószínűleg nemsokára az F1 döntéshozói megszavazzák az ötödik erőforrásról szóló engedményt, a Red Bullnak ez is nagyon kevés lesz a hátralevő 15 versenyen.



„Ez a dolog frusztráló. Egészen biztosan többet fogunk használni négynél, hiszen hármat használtunk el az első három verseny alatt” – mondta Christian Horner a formula1.com-nak. „Az esélyek, hogy a négyes limiten belül maradunk, a nullához vannak közel. A csapatok egyöntetűen egyetértettek Malajziában abban, hogy engedélyezik az ötödik motort, de büntetések így is érni fognak másokat is, nem csak minket.”

Horner azt is elárulta, milyen szabályok keretein belül úsznák meg a rajtrácson való hátrasorolást. „Számunkra az kedvezne, ha a határt megemelnék hét, nyolc vagy kilenc motorra. Sajnos a szabályok ilyenek, a mi helyzetünk pedig nem túl fényes a szabályokon belül. Remélhetőleg életszerűbb szabályokat láthatunk a jövőben.”

Ha egy csapat túllépi a hajtáslánc bármelyik eleme esetében a megengedett limitet – azaz jelen esetben egy ötödik darabot szerel be – tízhelyes rajtbüntetést kap. Bármely más ötödik elem csak öthelyes rajtbüntetést jelent, az első hatodik azonban újból tízet, és így tovább.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: