Sebastian Vettel és a Ferrari ugyanis azzal alapozták meg első közös győzelműket, hogy a Mercedes pilótáival és a mezőny többségével ellentétben nem hajtottak ki kerékcserére a verseny 4. körében, amikor a biztonsági autó a pályára lépett. A német az autója remek gumikezelésének köszönhetően így is meg tudta oldani két kiállással a futamot, míg Lewis Hamiltonnak és Nico Rosbergnek is szüksége volt még ezután két további bokszlátogatásra - az ebből fakadó hátrányukat pedig nem tudták ledolgozni.
A Ferrari technikai igazgatója, James Allison szerint valójában nyers tempó terén is ők voltak a jobbak a malajziai hétvégén, de biztonsági autó nélkül ez nem lett volna elég az első hely megszerzéséhez.
„Talán egy hajszálnyival gyorsabbak voltunk a Mercedesnél a versenyen. Aztán amikor forgalomba kerültek és nehezen tudták magukat átverekedni rajta, még többet veszítettek” - mutatott rá Allison.
„De ha csak 1-2 tizeddel vagyunk jobbak egy körön valakinél, mint vélhetően mi voltunk a Mercedesszel szemben, azt extrém nehéz azt előzésre váltani, különösen nehéz lett volna a mi esetünkben két autót is megkerülni.”
„Ha mi is kiálltunk volna, nekik lehetőségük nyílik arra, hogy megosszák a stratégiát a két autó között, és legalább az egyikkel legyőzzenek minket. A safety car viszont lehetőséget biztosított számunkra ahhoz, hogy fájdalommentes módon kerüljünk eléjük.”
A Ferrari 34 futamon át tartó nyeretlenségi sorozata szakadt meg Sepangban, és a csapat 1988 óta első turbómotoros győzelmét aratta.