DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

"Európa F1-es jövője? Sivár"

8/19. Jelenleg így áll az európai futamok aránya az összeshez viszonyítva, és nem elég, hogy idén már nem lesz Német Nagydíj, Bernie Ecclestone a monzai Olasz Nagydíj törlését is megszellőztette.

Bernie Ecclestone mindig tesz azért, hogy ha a rajongókat nem kötik le a pályán történtek, akkor legalább az ő elszólalásain vigadhasson sírva néhány százmillió néző két verseny között. Legutóbb épp fergeteges ötleteivel örvendeztetett meg minket, most pedig újabb szöget ütött a Forma-1 és Európa közös koporsójába.

Az elvitathatatlan, hogy zseniális érzékkel tapint rá újabb és újabb üzleti lehetőségekre, elég csak a sportág másfél évtizede kezdődött „keleti nyitására” gondolni. Igen ám, de a tendencia azzal járt, hogy pályák jöttek, pályák mentek, többnyire pedig az öreg kontinens volt kénytelen mellőzni néhány futamát.



Az elmúlt 10 év során öt pálya is kiesett a száguldó cirkusz körforgásából, sorrendben: Imola, Magny-Cours, Valencia, Nürburgring, legutóbb pedig Hockenheim. Ázsiában a gazdag kormányok számára kétség kívül nagyszerű országimázs-építő lehetőség az F1, kerüljön bármibe is, míg Európában már egyre kevésbé ragaszkodnak a honatyák a sportághoz, érdeklődésük fordított arányban viszonyul az emelkedő rendezési díjakhoz.

Éppen ezzel nem tudott mit kezdeni a Hockenheimring vezetősége, akik beugróként vették volna át a Német Nagydíj lebonyolítását – és annak ellenére, hogy 2016-ra is szerződésük van, korántsem biztos, hogy visszatérnek a naptárba. „Sok mindenkinek van szerződése. Nem mintha számítana valamit” – summázta Ecclestone a nagy múltú F1-es helyszín szomorú helyzetét.

A Forma-1 európai jövőjével kapcsolatban hozzátette: „Sok minden van, amit szeretnénk, de sajnos nem tudunk rá szert tenni, mert nem engedhetjük meg magunknak. Németországban az volt a probléma, hogy a Nürburrgring óriási kölcsönöket vett fel. Nem volt rá szükség, hogy ennyit költsenek, ezért nem is kellett volna ennyit kölcsönözniük. Aztán elfelejtették visszafizetni, ami kisebb bonyodalmakat okozott, ráadásul rossz üzenete volt.”

A Malajziai Nagydíjat követő héten Ecclestone tárgyalóasztalhoz ül Monza vezetőivel, megvitatni a pálya F1-es jövőjét, de a 84 éves üzletember nem fűz nagy reményeket a találkozáshoz: „Ha Monza megy, akkor menni fog.” A Pitpass.com által idézett Ecclestone teljesen biztos a dolgában, azaz hogy a sportág fennmaradása érdekében játszik úgy a sakkbábukkal, ahogy. „A csapatok 62%-át kapják meg a bevételeinknek, tehát ha kevesebb pénzre teszünk szert, ők is kevesebbet kapnak majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: