Nem akármilyen napot teljesített ma Barcelonában a Mercedes, hiszen a két, egyaránt egészségi gondokkal küzdő versenyzővel rendelkező címvédő minden nehézség ellenére is 153 körig jutott. Délelőtt a nyakfájós Nico Rosberg futott le egy teljes versenytávot, délután pedig a megfázásából gyógyuló Lewis Hamilton pakolt bele 88 kört az autóba, miközben egy futamszimulációt is teljesített. Holnap, ha egészsége engedi, a brit folytatja a programot.
A köridők tekintetében viszont ezúttal sem a Mercedes vitte a prímet, így továbbra is Pastor Maldonado az egyetlen, aki a németek erőforrásával az élen tudott zárni egy tesztnapot. Ma Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb Barcelonában, de legjobb köre csak egyetlen századdal múlta felül Kimi Raikkönenét. A williamses Felipe Massa szintén egy tizeden belül volt, és Sergio Perez is jó időt ért el az átmeneti Force Indiával.
Az időeredményeket tekintve nem lettünk sokkal okosabbak ma az erőviszonyokat illetően, legfeljebb azt emelhetjük ki, hogy a McLaren-Honda lemaradása ezúttal sem volt jelentős. Fernando Alonso ma 59 körig jutott, azaz a wokingiak ismét a legkevesebb kört tették meg a teljes mezőnyből, de a teljesítményük persze így is összehasonlíthatatlanul jobb a jerezinél – ráadásul épp azon a napon teljesítették az eddigi legnagyobb körszámot, amelyről előzetesen olyan hírek is szóltak, hogy részt sem tudnak venni rajta.
A Mercedesen kívül egyébként a Red Bull, a Force India, a Sauber és a Toro Rosso is elérte a 100 körös „álomhatárt”, Daniel Ricciardo pedig Lewis Hamiltonhoz hasonlóan versenyszimulációt is teljesített délután. Mindkettejüket „megzavarta” a fél négy körül érkező piros zászló: Carlos Sainz csúszott ki a kilences kanyarban. Délután ezenkívül mindössze egyszer kellett megszakítani a gyakorlást, Marcus Ericsson Sauberje a célegyenesben adta meg magát nem sokkal a nap vége előtt.
Talán senki számára nem jelentett akkora élményt a mai nap, mint az ifjú brit tehetségnek, Jolyon Palmernek. A GP2 tavalyi győztese egy teljes tesztnapot teljesíthetett új csapatával, a Lotusszal, mely során összesen 77 kört futott, s elkezdte felvenni a Formula-1 ritmusát.
Pilóta |
Csapat |
Motor |
Idő |
Hátrány |
Kör |
|
1. |
Ricciardo |
Red Bull |
Renault |
1:24.574 |
143 |
|
2. |
Raikkönen |
Ferrari |
Ferrari |
1:24.584 |
+0.010 |
90 |
3. |
Massa |
Williams |
Mercedes |
1:24.672 |
+0.098 |
88 |
4. |
Perez |
Force India |
Mercedes |
1:24.702 |
+0.128 |
121 |
5. |
Hamilton |
Mercedes |
Mercedes |
1:24.923 |
+0.349 |
89 |
6. |
Rosberg |
Mercedes |
Mercedes |
1:25.556 |
+0.982 |
66 |
7. |
Alonso |
McLaren |
Honda |
1:25.961 |
+1.387 |
59 |
8. |
Palmer |
Lotus |
Mercedes |
1:26.280 |
+1.706 |
77 |
9. |
Ericsson |
Sauber |
Ferrari |
1:27.334 |
+2.760 |
113 |
10. |
Sainz |
Toro Rosso |
Renault |
1:28.945 |
+4.371 |
100 |