DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ferrari: Szűk hátsó, hatékony hűtés, vonórúd

James Allison technikai igazgató ismertette a Ferrari idei F1-es autójának legfontosabb jellegzetességeit – az előrelépést mindenekelőtt az SF15-T hátsó részének szűkítésétől várják.

Ma, pénteken délben bemutatták a talán mind közül a legjobban várt F1-es autót, az új Ferrarit. Az istálló technikai igazgatója, James Allison hangsúlyozta, hogy a Scuderia tavalyi lemaradása elfogadhatatlan volt, így mindent megtettek azért, hogy ezt leküzdjék – a Ferrari 1993 óta először egyetlen versenyt sem nyert a teljes szezonban.

„Megpróbáltuk biztosítani, hogy a 2014-es autó különösen nagy gyengeségeit kijavítsuk idénre” – mondta Allison, aki arról beszélt, hogy elsősorban az autó hátulját igazították ki, mely szűkebb lett a tavalyinál. „Rengeteget dolgoztunk ezen a szélcsatornában és a tervezőirodában egyaránt, hogy olyan kialakítást fejlesszünk ki, mely alapjaiban véve sokkal hatékonyabb. A hűtés minden egyes négyzetcentimétere jobban hűt a tavalyinál, így jelentősen szűkebb lett a hátsó rész.”

Allison természetesen az orr-részről is beszélt, mely a 2012-esnél és a 2014-esnél egyaránt sokkal szebb lett: „Azt hiszem, hogy az összes idei autó jobban néz ki elölről, mivel pár év után végre találtunk egy olyan szabályrendszert, mely meghozza a kívánt biztonságot, de nem is lesz annyira csúf, mint az elmúlt években. Szóval szerintem szemből mindenki szebb lesz egy kissé, és a Ferrari is igen csinos ebben a tekintetben.”

A Ferrari idénre is megtartotta vonórudas felfüggesztését, eltérően a riválisokról. Allison erről is szólt pár szót: „Minden évben kijelöljük, hogy az autó mely részeit kell megpróbálni fejleszteni. Ezeket a döntéseket igen okosan kell meghozni, mivel az erőforrások nem végtelenek, azaz ilyenkor tulajdonképpen arról is döntünk, hogy mely részeken nem fejlesztünk. Ilyenkor nagyon óvatosnak kell lenni, azokat a dolgokat kell kiválasztani, melyekről úgy gondolod, hogy a lehető legtöbbet hozza a konyhára.”

„A vonórudasnak és a tolórudasnak is megvannak a maga előnyei és hátrányai. A vonórudast nehezebb könnyűvé tenni, de egyszerűbb aerodinamikai előnyre szert tenni a használatával. Ez az autó egy olyan területe, ami tavaly nem tűnt problémának, és ezért nem is igazán lett volna értelme a fejlesztési időt erre fordítani.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: