DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Váratlan bemutató: Megjött a Lotus E23

Nem jelentették be előre, így kellemes meglepetésként hatott, hogy a Lotus az interneten publikálta az első képeket a csapat idei kihívójáról, az E23 Hybridről, amit immár Mercedes motor hajt.

5_1



A Lotus teljesítménye tavaly az új szabályok érkezésével alaposan visszaesett, a csapat egész évben összesen 10 pontot szerzett, amivel a bajnoki tabella 8. helyére csúsztak hátra. Az új modelltől a problémák kijavítása, na meg a Renault motorok Mercedesre cserélése révén sokkal többet várnak. Az autó legszembetűnőbb változása az orrkúp, ami a szokatlan kétágú változat helyett az előírásoknak köszönhetően ismét klasszikus formát vett fel.

Az istálló technikai igazgatója beszélt a Lotus idei várakozásairól: 

"Az E23 Hybrid komoly előrelépést jelent számunkra. Nem titok, hogy sokat szenvedtünk a tavalyi autóval, így most minden olyan területet górcső alá vettünk, amelyek az előző évben problémát okoztak. Nagy javulást értünk el a szélcsatornában, valamint a motor behelyezése és a hűtés terén is. Arra számítunk, hogy az E23 sokkal-sokkal jobban fog teljesíteni elődjénél" - mondta Nick Chester.

„Az újdonságokat illetően az új motorszállító partnerünk persze hatalmas változást jelent számunkra. Azért döntöttünk ezen változás mellett, mert úgy tűnt, és továbbra is úgy tűnik, hogy ezen a területen tudjuk a legnagyobb előrelépést tenni a teljesítmény terén.  Az E22 a szélcsatornában jó adatokat produkált, még ha nehéz is volt ezt a potenciált kihozni belőle, ezért nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy könnyebben alkalmazkodó autót építsünk.”

„A felfüggesztést illetően tavaly elég nagy csapás ért minket, amikor szezon közben betiltották a hasmagasságot szabályozó [FRIC] rendszert. Az E23 felfüggesztését kifejezetten az új szabályoknak megfelelően fejlesztettük, tehát nem próbáltuk meg tovább alakítgatni az előző rendszert, amit eredetileg másféle működéshez terveztünk. 2014 során rengeteg oldalról kiismertük az autót, a tanultakat pedig most alkalmazhattuk.”

„Tudjuk, hogy nagy lépést tettünk. Azt a szezon kezdetéig nem tudhatjuk, hogy az autónk relatív viszonylatban hogyan teljesít majd a többiekhez képest, de határozottan arra számítunk, hogy sokkal versenyképesebb lesz a tavalyinál.”

A Lotus autóit idén a Romain Grosjean és Pastor Maldonado vezetik majd, míg a harmadik számú pilóta a péntekenként is lehetőséget kapó Jolyon Palmer lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: