A technikai szabályzatban található kiskapu lehetővé teszi, hogy 2015-ben az erőforrásokat szezon közben is fejleszteni lehet, nem kell a módosításokat befagyasztani február 28-án, ellentétben a tavalyi idénnyel. Sokan erre úgy tekintettek, mint a Ferrari és Renault győzelmére a Mercedesszel szemben. Az eset szépséghibája, hogy a Mercedes ugyanúgy fejleszthet – és fejleszteni is fog –, mint a többiek.
„Mondhatják azt, hogy a Renault-nak és Ferrarinak kedvez. Valójában nekünk előnyünk fog származni belőle” – nyilatkozott a Mercedes üzleti ügyvezető igazgatója, Toto Wolff a francia L’Equipe sportlapnak. Megerősítette, hogy a szezon első négy versenyét a tavalyi motorral fogják teljesíteni, aztán mutatnak be újításokat. „Ezt a stratégiát fogjuk követni.”
Korábban írtunk már arról, a gyártók az új szabályok lehetőségeit úgy aknázhatják ki, hogy az első versenyeken még a 2014-es, a Spanyol Nagydíjtól fogva már a végleges 2015-ös erőforrásokat alkalmazzák. Folyamatos fejlesztgetés a szezon során azért nem lehetséges, mert összesen autónként négy erőforrás használható fel büntetés nélkül. A korábbi F1-es szakember, Dominic Harlow akkor még arra tippelt, a Ferrari és Renault fog várni Barcelonáig, a Mercedes azonban az eredeti, február 28-i határidőhöz tartja magát. Jelenleg úgy tűnik, mindhárman azonos taktikát követnek majd.
A sorból egyedül az új érkező, a Honda lóg ki, akik jelen állás szerint kivételt alkotnak, de küzdenek azért, hogy ők is szabadon fejleszthessenek. „Ami a Hondát illeti, természetes, hogy mindenkinek van véleménye. Az FIA majd meghozza a döntését, meglátjuk, mit fognak mondani. Talán a konkurencia óvást fog benyújtani, ha új motorspecifikációval jelennek meg egy nagydíjon” – tért ki rájuk sejtelmesen Wolff.