DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Hülkenberg: Könnyebb hibázni az új autókkal

A számos egy évvel ezelőtti kritika ellenére Nico Hülkenberg szerint semmi gond nincs az új motorok erejével, személy szerint csak a hangjukat hiányolja.

Egy szezonnyi V6-os tapasztalattal a hátuk mögött az F1-es mezőny tagjai immár pontosan tudják, hogy mit várhatnak az erőforrásoktól a továbbiakban. A Force Indiánál versenyző Nico Hülkenberg szerint a motorok gyengeségétől való előzetes félelmek alaptalanok, és ő is csak megerősíteni tudta, hogy a szabályváltozások következtében immár trükkösebb a pályán tartani az autókat.

„Nehezebb, mert többé már nem nyomhatjuk olyan keményen, mint előzőleg” - nyilatkozta a német az Autosportnak. „A korábbi leszorítóerő szintje mellett jobban odatehettük magunkat, és ha kissé túl is erőltettük, akkor is volt egy biztonsági zóna, ami megmentett minket. Most ha egy kicsit túlhajtom az autót, sokkal könnyebb elrontani az egész kört.”

Dppi_00114021_056



„A motorok rendben vannak, a vezethetőséget illetően a Mercedes nagyszerűen viselkedik. Hatalmas erejük van, az egyetlen nehézséget tényleg az jelenti, hogy a csökkentett leszorítóerő mellett is az aszfaltra vigyük a motorerőt. Személy szerint a hangot hiányolom, de ettől eltekintve a motorok erősebbek, mint a korábbiak.”

Hülkenberg ugyan a 9. helyen zárta a 2014-es szezont, ami a legjobb éves eredménye az F1-ben, de az áttörés továbbra sem jött el számára. Dobogót sem ő, hanem Sergio Perez szerzett a Force Indiának, ám elmondása szerint saját teljesítményével szinte végig elégedett volt, csupán számos különféle probléma hátráltatta az év során.

„Egyedül Bahreinben küszködtem” - mondta a szezon harmadik versenyéről, ahol le is győzte őt csapattársa. „Ausztriában hátrányos helyzetben voltam, hiszen a hétvége után egy elég nagy hibát találtunk az autón, ami lerontotta a teljesítményem. Kanadában szintén nem kedveztek nekem a dolgok: ellentétes stratégiával indultam az első tízhez képest, de a biztonsági autó bezavart. A szezon második fele aztán már nem ment olyan simán, mint az első, Monzában például valami beszorult az autó aljára, ami miatt rengeteg leszorítóerőt vesztettem. Elég sok olyan verseny volt, amelyen jóval több potenciál lett volna bennünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: