DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Dennis: A megbízhatóság a Honda legfőbb feladata

A McLaren vezérigazgatójának nincsenek kétségei afelől, hogy a Honda V6-os turbómotorjainak teljesítménye a kezdetektől magas szintet ér majd el - a japánoknak immár más tényezőkre kell koncentrálniuk.

Hogy hogyan sikerült a felkészülés, azt persze az első 2015-ös versenyig, de legalábbis az első tesztig még biztosan nem fogjuk megtudni. Ugyan a szezonzáró után Abu Dhabiban már pályára gördült egy Honda motorral szerelt McLaren, ám az két nap alatt összesen három teljes kört tudott megtenni különféle technikai problémák miatt. Talán ennek fényében nyilatkozta Ron Dennis a következőt:

„Az új partnerünk, a Honda számára a legnagyobb kihívást a határidők betartása és a megbízhatóság jelenti” - mondta a McLaren első embere, akinek fejében élénken élhetnek az emlékek arról, hogy az idei szezon kezdetén is szinte minden csapatnak meggyűlt a baja a kiforratlan technikával. „A teljesítmény már most is lenyűgöző, de persze ennek a részleteiről nem beszélhetek.”

_L4R9126v1



Dennist mindazonáltal máris lenyűgözte, hogy a Honda mennyi mindent megtett a hatékony együttműködés érdekében. Bár a japánok egyik központja Milton Keynes-ben, a másik pedig hazájukban, Sakurában van, a cégnél gondoskodtak róla, hogy az időeltolódás a lehető legkevesebb fennakadást okozza a két részleg, illetve Woking között.

„Az elhivatottságukat a legjobban nem is azzal lehet leírni, ha elmondom, milyen létesítményeik vannak. Többet jelent, ha kicsit beleássuk magunkat a földrajzba. Sakura ugyanis elég távol van Tokiótól, több mint egyórás út vezet odáig a szupervonattal is. Mindezzel persze együtt járt az is, hogy a technikai személyzetnek át kellett költözniük a családjaikkal a létesítmény közelébe. Már ez sem egyszerű döntés a cégek és az egyének számára” - magyarázta Dennis.

„Emellett egy egészen lenyűgöző irányító létesítményük van. Nekünk is van egy ilyen a gyárban, ahonnan az otthon maradt személyzet minden szempontból nyomon követheti a versenyek történéseit, bárhol is rendezik azokat a világban.  Persze Japánban az időeltolódás miatt a legtöbb esemény nem napközben zajlik. Emiatt az irányítóközpont mellett létrehoztak egy épületet, ahol az emberek alhatnak és étkezhetnek, így mindig kipihentek lehetnek a versenyek idején. Az ilyen részletesség és elhivatottság sokkal többet elárul a jelenlegi helyzetünkről, mint az a tény, hogy például 30 darabbal rendelkezünk a legújabb és legfejlettebb dinamométerből.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: