A Mercedes istálló ebben a szezonban mindent vitt, egyértelműen övüké volt a legjobb autó, ami azonban a versenyzők közötti súrlódásokhoz vezetett – a helyzet Monacóban és Spában mérgesedett el leginkább. A vezetőség azonban eredményesen tartotta kordában Lewis Hamiltont és Nico Rosberget – mint nemrég kiderült, néha határozott eszközökkel, Wolff árulta el, hogy a spái baleset után szigorúan ráparancsoltak a pilótákra, többet ne forduljon hasonló elő.
A csapatfőnökként még kezdőnek számító Wolff az olasz Autosprintnek arról nyilatkozott, a szezon elején Alain Prosttal beszélt, és ennek hatására fogalmazódott meg benne, mi a helyes mód a pilótapáros kézben tartására. Prost 1989-ben viharos évet töltött a McLarennél Ayrton Senna oldalán, kettejük kapcsolata pedig odáig romlott, hogy a bajnoki cím ütközéssel dőlt el, ő pedig elhagyta a csapatot.
„Tanulsz a múltban elkövetett hibákból. Ezt átbeszéltem Niki Laudával, amikor leigazoltuk Hamiltont és Rosberget. Aztán a szezon kezdetén Prosttal beszéltem, és megkérdeztem őt, mi a véleménye, mit kellene tennem, hogy elkerüljem azt a teljes háborús helyzetet, ami közte és Ayrton között volt. Akkor mondta ki a varázsszót: átláthatóság” – ugyanezt a szót hangoztatta Wolff számtalanszor idei nyilatkozataiban és évértékelőiben.
„Elmondta, hogy abban az időben a McLaren nem kezelte átláthatóan a versenyzőit. Talán azért, mert Senna érkezett később, ő volt az újdonság. Prost a végén már nem is értette, hogyan működik a csapat, mivel a nézeteltérések és rivalizálás átterjedtek a versenyzőkről a szerelőkre. A csapat kettészakadt. Ezért Alain nagyon pontos tanácsot adott nekem, hogy ne tegyem ugyanezt. ’Biztosíts azonos viszonyokat a két versenyzőnek, és mondd mindenkinek ugyanazt. Ne kedvezményezz senkinek. Egyedül így tudod visszatartani a rivalizálást.’ És ezt tettem. Ez volt az egyik legfontosabb lecke, amit arról tanultam, hogyan legyek jó csapatvezető” – zárta tanulságos történetét Wolff.