DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Mennyit ér a pole-pozíció a bajnoki harcban?

Harminc évvel ezelőtt szintén csapattársak küzdöttek meg az F1-es bajnoki címért, akárcsak idén, s különös módon Alain Prost és Niki Lauda csatájában is az bukott el, aki több pole-t szerzett.

Mindent egybevetve azt kell mondanunk, hogy a szezon egyik legnagyobb meglepetését jelentette az, hogy Nico Rosberg az időmérő edzéseken gyorsabb tudott lenni csapattársánál, Lewis Hamiltonnál, aki korábban háromszor is azzal büszkélkedhetett, hogy ő szerezte a legtöbb pole-t egy adott szezonban.

Persze ezzel Rosberg nem sokra ment, hiszen, ahogy a régi közhely tartja, a pontokat vasárnap osztják. Ha valaki, hát Alain Prost is tudna mesélni erről, aki 1984-ben úgy veszítette el a bajnokságot csapattársával, Niki Laudával szemben, hogy az osztrák egyetlen pole-t sem szerzett, ellenben a vasárnapokra koncentrált, ami a bajnoki címet jelentette a számára. Az Autosport most arról kérdezte a franciát, hogy mit gondol, az idei évben Hamilton is a vasárnapokra helyezte a fókuszt?

prost_lauda2



„Ezt a kérdést én is gyakran feltettem magamnak” – felelte erre Prost. „Lewist az egyik leggyorsabb versenyzőnek tartják, ezért is lepett meg annyira, hogy Nico gyorsabb volt az időmérő edzéseken. Ám a pole-pozícióért nem osztanak pontot, csak a verseny eredménye számít. Ez volt az év egyik meglepetése, hiszen épp az ellenkezőjét vártuk: Lewis lesz a gyorsabb az időmérőkön, versenyhelyzetben meg valamivel szorosabb lesz a dolog.”

Az Autosport Hamiltont is megkérdezte arról, hogy mit gondol időmérős teljesítményének úgyszólván „átalakulásáról”. A világbajnok így felelt: „Az idei év megmutatta, hogy a verseny napján nyújtott teljesítmény a legfontosabb. Persze a dolgok kétszer olyan nehezek lesznek, amikor nem vagy a csapattársad előtt, ám ezt a kihívást élvezned kell. Igen, azon voltam, hogy a versenyen nyújtott jó teljesítményre koncentráljak.”

rosberg_hamilton_d

„Az elmúlt években mindig arról, volt szó, hogy agresszíven vezetek, hogy kibírják-e az abroncsaim” – folytatta Hamilton. „Az idei versenyeken viszont kevesebb üzemanyagot fogyasztottam, éppoly jól használtam az abroncsaimat, mint bárki más, és bizonyítottam, hogy képes vagyok úgy helyezkedni az autómmal, hogy előzni tudjak, ki tudjam használni a versenyzési adottságaimat.”

„Tulajdonképpen így nőttem fel, hiszen amikor használt gokarttal versenyeztem, hátulról kellett rajtolnom, mivel nem nagy, gyors, feltuningolt erőforrás volt a gépben, így kellett áttörni a mezőnyön. Erre pedig az idén is képes voltam, az időmérőkön viszont erősítenem kell jövőre, mivel Nico remek munkát végzett, különösen ezen a téren.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: