A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner Abu Dhabiban új javaslattal állt elő, amely megoldhatná az erőforrások költségességének problémáját, ugyanakkor a motorhangra is megoldást jelentene. Szerinte meg kellene maradniuk a V6-os erőforrásoknak – nemrég még arról beszélt, térjenek vissza a V8-asok –, ám egyszerűsített formában, egységes ERS-sel. A motorhangról ikerturbó gondoskodna. Horner arról is beszélt, hogy a motorgyártók együttesen nagyjából egymilliárd eurót költöttek a 2014-es erőforrásokra. Az óriási költség egy részét a kiscsapatokra hárítják át, akik emiatt kerülnek egyre nagyobb gondba.
„Mindannyian a költségekről beszélünk. Ha valaki úgy akarja felnyitni a szabályokat, ahogy szó esett róla, azt jelenti, hogy nem igazán foglalkozik a költségekkel, mert ez a mód a Formula-1 sírját ásná meg” – reagált Horner ötletére Toto Wolff, a Mercedes üzleti ügyvezető igazgatója. „Amit a motorok fejlesztésére költöttünk, messze van a milliárdtól, talán a tíz százaléka lehet annak a mi esetünkben.”
Wolff állítja, a kiscsapatok védelmében elleneznek mindenfajta változtatást. „Józannak kell lennünk, és olyan javaslatokkal előállnunk, amelyek a kiscsapatok túlélését segítik, de a nagyoknak lehetővé teszi, hogy technológiát mutassanak be. Megfordítani mindent, formátumot változtatni, motorokat változtatni, ez csak a költségeket emelné, ez az ellentéte, amire a Formula-1-nek jelenleg szüksége van. Ha meggondolatlanná válunk, és ezeket a döntéseket meghozzák 2016-ra, az végzetes lenne a sportra nézve. Mindig hangot fogunk adni meglátásunknak ebben az ügyben.”
„Az erőforrások jelenlegi formátumát valójában még a Renault javasolta annak idején, a Mercedes számára pedig különösen fontos, hogy bemutassuk a technológiát, ami releváns az utcai technológia, hibrid technológia, a jövő szempontjából. Számunkra ez autógyártóként nagyon fontos, és azt hiszem, a Renault számára is fontos volt, amikor előálltak az ötlettel. A Red Bull számára kevésbé az, de nekünk kritikus.”