DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Normális esőgumitesztet akarnak a csapatok

Jules Bianchi sajnálatos suzukai balesete óta előtérbe került az esőgumik szerepe és teljesítményük javításának fontossága az F1-ben. A témát a versenyzők érdekegyesületének elnöke, Sebastian Vettel vetette fel még az Orosz Nagydíj helyszínén, majd Brazíliában a sportszabályzatokon dolgozó csoport is megvitatta a kérdést, melyben Abu Dhabiban újabb egyeztetésekre kerülhet sor.

A labda ezúttal az F1 Stratégiai Csoportjához lett továbbpasszolva, amely az FIA és a FOM mellett hat F1-es csapatot foglal magában: a Red Bullt, a Ferrarit, a Mercedest, a McLarent, a Williamst és a Lotust. Nekik kéne tehát egységes álláspontra jutniuk abban a kérdésben, mi lehet a legjobb megoldás arra, hogy a Pirellinek megfelelő esős tesztlehetőséget biztosítsanak az esőgumik teljesítményének javítása, és ez által a sportág biztonságosabbá tétele érdekében.

A szabályok több helyen is megkötik a Pirelli kezét, hiszen az olasz gumigyártó szezon közben nem végezhet semmilyen tesztet egyik F1-es csapat jelenlegi autójával sem, míg a holtszezonban történő tesztelés is szigorúan szabályozva van. Az idei év elején is tervbe volt véve egy esős teszt, de a jerezi pályán csak egy traktor állt rendelkezésre arra, hogy fellocsolják vele az egész pályát, ez pedig komoly tesztnek aligha nevezhető.



A Pirelli többször is hangsúlyozta, hogy az esős tesztet egy olyan pályán kell megvalósítani, amelynek saját locsolórendszere van. Az olasz cég motorsport-igazgatója, Paul Hembery szerint az ideális helyszín Fiorano, a Ferrari tesztpályája lenne, ez a megoldás viszont vélhetően a többi csapatnak nem tetszene. Másik opcióként a Paul Ricard merült fel, és a Pirelli szerint mindenképp az összes csapatnak részt kellene vennie a teszten, nemcsak egynek vagy kettőnek. 

„Hatalmas mennyiségű tesztet kellene elvégeznünk ahhoz, hogy tökéletesen jó esőgumikat tudjunk csinálni. Vannak, akik szerint a slick gumikat kellene az intermediate (köztes esőgumi – a szerk.) teljesítményére felfejlesztenünk, míg mások szerint a köztes esőgumikat kell a normál esőgumik szintjére felhoznunk. Nincs konszenzus a kérdésben. Szóval egy csomó mérést és tesztet kellene elvégeznünk – a jelenlegi F1-es autókkal” – idézi az autosport.com Hembery szavait. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: