DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ki ülhet a Red Bull és a Ferrari 3. autójába?

Ha a Red Bullt és a Ferrarit valóban felkérik arra, hogy a 2015-ös F1-es szezonban három autót indítsanak, az elsődleges kérdés az, hogy bárkit beültethetnek abba, vagy csak fiatal versenyzőt?

Christian Horner nemrég közölte, hogy a Red Bull készen áll harmadik autó indítására a 2015-ös évben, az viszont egyelőre kérdéses, hogy milyen szabályok vonatkoznak majd a plusz versenygépre. Az egyik elképzelés szerint a harmadik autóba a csapat csak újonc, vagy legalábbis fiatal versenyzőt ültethetne.

horner_sing_d



Ennek kettős célja van, egyrészt az, hogy lehetőséget teremtsenek az ifjú tehetségek számára, másrészt pedig annak elkerülése, hogy egy nagycsapat egy olyan álomtriót állítson össze, mint például az Alonso-Vettel-Raikkönen hármas lenne. Az elképzelésnek több „altípusa” van, egyelőre kérdés, hogy a harmadik autóba csak újonc ülhetne (ez nagycsapat esetén meglepő lenne), vagy az életkor, illetvea a tapasztalat alapján „definiálják” azt, hogy ki számít fiatal versenyzőnek.

Ha csak újoncot ültethetnének be, az a Red Bull esetében alighanem Carlos Sainz lenne, azt ugyanis még most is nehéz lenne elképzelni, hogy Max Verstappen 17 évesen a Formula-1 egyik élcsapatánál debütáljon. Ha viszont nem kell feltétlenül újonc versenyzőt a harmadik autóba ültetni, csak egy fiatal, avagy kevésbé tapasztalt pilótát, az Jean-Eric Vergne számára jelenthet nagy esélyt, hiszen a Daniel Ricciardo mellé szerződtetett Danyiil Kvjat 20 évével és egy szezonjával garantáltan megfelel e kritériumoknak, azaz ő lehetne a „harmadik pilóta”, és ezzel Vergne előreléphetne Ricciardo mellé – Sainz pedig valószínűleg Verstappen mellé.

A hírek szerint a harmadik autó indítására szintén felkért Ferrari esetében jóval bonyolultabb a kérdés, hiszen az egyértelmű esélyesnek tűnő Jules Bianchi jelenleg is kritikus állapotban fekszik egy japán kórházban. Ha nem korlátozzák, hogy ki ülhet be a harmadik autóba, Nico Hülkenberg lehet az elsődleges jelölt, aki egyszer már majdnem a Ferrarinál kötött ki, mielőtt a Scuderia leszerződtette Kimi Raikkönent.

Bár a németnek szerződése van a Force Indiával, nehéz elképzelni, hogy ne lenne benne egy olyan záradék, melynek értelmében nagycsapathoz bármikor távozhat. Ha viszont csak fiatalt lehet beültetni, az akadémia legnagyobb tehetsége, az idei GP2-szezont nehezen kezdő, de lassan magára találó tavalyi F3-as Európa-bajnok, Raffaele Marciello lehet a befutó.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: