DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Fokozott veszélyekkel járhat a hétvégi eső

Bár az F1-es Brazil Nagydíj pénteki edzései után sokan a száraz pályán látott gumikopástól tartanak leginkább, a Pirelli szerint a pilótáknak több félnivalójuk van az esőtől.

Dppi_00114002_491



Ennek oka Paul Hembery szerint az új burkolattal rendelkező pálya. A friss aszfaltok gyakran olajosak az első használat során, és egy esőfutam emiatt a megszokottnál is több veszélyt tartogat Interlagosban.

„Elég sok olaj szivárog még ki ebből az új bitumenből, és ha erre esni fog az eső... Nos, víz és olaj, nem kell nagy szakértőnek lennünk ahhoz, hogy tudjuk, ez nem egy nagyszerű kombináció” - célozgatott a Pirelli sportigazgatója. „Szóval ha esik, nagyon óvatosnak kell lennünk. Vizes pályán teljesen máshol van az ideális ív a száraz körülményekhez képest, így a versenyzők olyan területekre merészkednek majd, ahol eddig még nem jártak. Ezt csak elővigyázatosságból mondom, mivel a tapasztalataink szerint nagyon sok olajat tartalmaz a felszín.”

A gumik pénteki hólyagosodását Hembery a magas hőmérsékletekkel indokolja, de nem aggódik emiatt, hiszen várhatóan hűlni fog a levegő és a pálya a hétvége hátralévő részében. Azt azonban nem mulasztotta el megemlíteni, hogy eredetileg keményebb keverékeket hoztak volna a helyszínre, és csak a mezőny kérésére változtattak a tervükön.

„Amikor a keményről közepes, a közepesről pedig lágy keverékre váltottunk, mondtuk, hogy a lágyak hólyagosodás veszélyének lesznek kitéve extrém magas hőmérséklet mellett. Arra persze nem számíthattunk, hogy melegebb lesz, mint az elmúlt tíz évben bármikor” - mondta.

Ha száraz marad a verseny, Hembery szerint kétkiállásos taktikát láthatunk majd a mezőny többségétől, és a preferált gumikeverék a közepes lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: