DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Mercedes korábbi sikerembere a Renault-nál

Váratlan szerzeménnyel erősítette sorait a Renault F1-es részlege, hiszen azzal a Mario Illiennel kötött megállapodást, akinek cége, az Ilmor az 1990-es évek végén a McLaren sikereiből vette ki jelentősen a részét a Mercedes motorok építésével.

10676



Az Illien és a 2001-ben elhunyt Paul Morgan által alapított motorfejlesztő cég először a tengerentúlon, az IndyCarban tevékenykedett, majd a ’90-es években érkeztek meg az F1-be, ahol a Leyton House és a Tyrrell ellátása után a Mercedesszel léptek partnerségre, és onnantól a németek erőforrásainak megépítésére koncentráltak, szorosan együttműködve így a McLarennel. Tevékenységük két egyéni és egy konstruktőri bajnoki címben csúcsosodott ki, majd pár év múlva különváltak útjaik a csapattal.

Illien visszatért az IndyCarba, ahol a tavalyi és az idei bajnokságot is megnyerő Chevrolet motorok előállításáért volt felelős. A tél folyamán azonban ismét visszatér az F1 közegébe, hiszen az új hajtáslánc teljesítményével küszködő Renault felkérte őt, hogy segédkezzen a fejlesztési munkálatokban.

A Renault egyre nehezebb helyzetben van, és egyre hatékonyabban is kell működnie, hiszen jelen állás szerint a négyből két ügyfelét is elveszítheti a jövő évre. A Lotus már átpártolt a Mercedeshez, a szintén Renault erőforrásokat használó Caterham sorsa pedig továbbra is kérdéses. A vásárlók számának csökkenése kisebb bevételt jelent az F1-es motorrészlegnek, ami csak közelebb hozhatja a pillanatot, amikor a Renault elnöke, Carlos Ghosn megelégeli az eredménytelen költekezést. A sport jelenlegi helyzetében ráadásul kicsi az esélye, hogy enyhítenék a motorbefagyasztás szabályát, így a cégnek Illien, a Red Bull és a Nissan néhány mérnökének segítségével a téli hónapok alatt kell minél nagyobb előrelépést elérniük.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: