Wehrlein a sorozat lausitzringi futamán vált a legifjabb futamgyőztessé, közvetlenül ezután jelentette be a Mercedes, hogy ő lesz az F1-es istálló tartalékversenyzője, akinek a csapattal kell utaznia minden nagydíjhelyszínre. Emellett korábban Portimaóban egy Formula-1-es autót tesztelt, amellyel meggyőzte a vezetőséget, hogy van jövője a királykategóriában. A Mercedes most azon töpreng, a DTM-ben maradjon, vagy a GP2-be vigyék annak érdekében, hogy közelebb kerüljön ehhez a célhoz.
„Ott voltam a teszten, a fiú pedig úgy tűnt, mintha egész életében F1-eseket vezetett volna” – dicsérte Wehrleint Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója, egyben a Formula-1-es istálló üzleti főnöke. „Három hosszú etapot teljesített fizikai nehézségek nélkül. Minden kanyarban háromszor vagy négyszer néztem őt, és minden egyes alkalommal ugyanazon a ponton fékezett, egyszer sem veszítette el az autót. Ezután ment a Lausitzringre, ahol fantasztikusan szerepelt.”
Wolff egyelőre óvatos maradt 2015-tel kapcsolatban. „Túl korai erről sokat beszélni. Először is, nem szeretném elveszíteni őt a DTM-ből. Másodsorban, az F1-ben nincs túl sok lehetőség, amivel egy valamirevaló autóban kilométereket gyűjthet. A GP2 is egy opció, de ott jó csapatban kell lennie, abból pedig jelenleg csak kettő vagy három van. Ott pedig még a jobbaknak is hosszú időt kell eltölteniük, mert a többség már a negyedik vagy ötödik évében van.”
„Talán jobb az a mód, ahogy Valtteri Bottasszal csináltuk” – utalt a finn pilótára, aki nem szerepelt a GP2-ben, viszont a Williamsnél teljes évet töltött tesztpilótaként. „Némi tanulóidőt adunk neki, de talán nem együlésesben, hanem a DTM-ben, egy párhuzamos programmal együtt, amellyel F1-es kilométereket gyűjthet. Ez lehet tartalék- vagy tesztversenyzői pozíció, vagy egy pénteki szerep kisebb csapatnál.”