DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Miért esőgumi, ha úgyis bejön a Safety Car?

A Pirelli motorsport-igazgatója szerint kulcsfontosságú lenne megérteni, hogy a versenyigazgatóság milyen pályán heverő vízmennyiség után hívja be a safety cart.

Ahogy arról délelőtt már mi is beszámoltunk, a mezőny krémje Sebastian Vettellel az élen arra kérte a Nemzetközi Automobil Szövetséget, illetve a Pirellit, hogy jobb esőgumikat készítsenek a nehéz körülmények esetére. A gumiszállító első embere azonban azt szeretné, hogy egységes képeket kapjanak arról, milyen vízmennyiség esetén lép pályára a safety car, ugyanis ezen a téren következetlenség tapasztalható.

 



„Mostanra elég nyilvánvaló lett, hogy az esőgumikat nagyon kevés körig lehet használni a látási viszonyok romlása miatt, így hamar be kell küldeni a biztonsági autót. Tehát ha egy pályán intermediate-ről esőgumikra kell váltani, és csak néhány kör telik el a safety car pályára küldése előtt, a versenyzők valószínűleg inkább kihúzzák, mint hogy kiálljanak.”

Hembery előirányozta, hogyha szükséges, meghozzák a kellő változtatásokat. „Mindig tudunk fejődni, ez a technológia sajátja, de azt is tudnunk kell, hogy mit próbálunk fejleszteni. A munkacsoportjainkban eddig nem esett szó az esőgumikról, ez új jelenség számunkra, de a jövőben mindenképp szeretnénk együttműködni az FIA-val megismerni a különféle megközelítéseket.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: