A német autógyár története során először szerzett konstruktőri bajnoki címet az Orosz Nagydíjon. A riválisok szemében azonban egyúttal ők lettek a sportág fekete bárányai is, mivel meg akarják akadályozni, hogy enyhítsenek a motorbefagyasztásra vonatkozó előírásokon. Toto Wolff, a csapat üzleti ügyvezető igazgatója szerint ez egy elkerülhetetlen szerep.
„Nem akarok beszélni az ellenfeleinktől való időkülönbségről és politikáról sem ma” – szögezte le Toto Wolff a Speed Weeknek a címszerzés napján. „De ez az egész vita a befagyasztásról nem pont úgy van, ahogyan azt előadják. A következő évben mindenki megváltoztathatja a motor nagyjából 50 %-át. A mi előnyünk pedig nem csupán az erőforrásban rejlik, hanem az egész autóban.”
„Hirtelen mi lettünk a rosszfiúk, mert sokaknak nem tetszik, hogy ragaszkodunk a szabályokhoz. De ezt az árat meg kell fizetnünk a sikereinkért” – mondta Wolff, akinek csapata 16-ból 13 versenyt megnyert idén.
A motorfejlesztésre vonatkozó szabályok értelmében a szezon közbeni módosítások tiltva vannak, az évadok között azonban engedélyezett bizonyos mértékű változtatás – jövőre viszonylag jelentős, azután egyre kisebb. A Ferrari és Renault ezen enyhítene, a Mercedes viszont, amely a legjobban alkalmazkodott a V6-os hibrid turbók formulájához, ellene van a változtatásnak. Arra lehet számítani, hogy amikor az F1 Bizottság elé kerül a szabálymódosítás lehetősége, a német gyártó meg fogja vétózni a változtatást. Ami még érdekesebb: a Szingapúri Nagydíjig Wolffék is támogatták volna a szabad verseny szellemét, azután váratlanul változtattak álláspontjukon.