DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
F1

Grosjean valószínűleg marad a Lotusnál

Romain Grosjean elmondta, az, hogy a Lotus F1 Team Renault-ról Mercedes erőforrásra vált a jövő évtől növeli az esélyét annak, hogy 2015-ben is az enstone-i csapatnál versenyez majd.

Grosjean szerződése az év végén lejár és az idei évben frusztráló számára a Lotus teljesítményének hiánya, miután a tavalyi évben folyamatosan dobogós helyezésekért küzdött.

A francia-svájci pilóta többször hangot adott elégedetlenségének a Renault erőforrásával kapcsolatban, de miután csapata bejelentette, 2015-től Mercedes erőforrásra vált, arra számít, hogy hasonlóan erős teljesítményt mutatnak, mint a Williams az idei évben.

"A motorszállítói szerződés a dolgokat sokkal vonzóbbá teszi" - mondta el Grosjean. "Ez nem egy rosz hely. A négy nagycsapat egyike, nem az a csapat ez, amely a bajnoki címért küzdhet, de jó autót tud gyártani és ott lehet, ahol a Williams az idei évben. Tavaly sehol nem voltak és egy jó motorral és jó autóval az idei évben az élre kerültek, a Lotusszal is ez történhet. Tudjuk, a Mercedes a legerősebb erőforrás a rajtrácson; valószínűleg a jövő évben is előnyben lesznek, amely sokat segíthet a Lotusnak."

 




A Mercedes szerződés értelmében a csapatnak Totalról Petronas üzem- és kenőanyagra kell váltania. Ugyan a Total támogatta eddig pályafutását, de Grosjean nem számít arra, hogy ez problémát okozna abban, hogy a Lotusnál maradjon.

"Azt hiszem, ezt megértik. Egyeztetünk, de a kapcsolat több, mint egy szponzori matrica. Hosszú ideje kapcsolatban állunk és szeretnénk is folytatni az együttműködést, bár az autóban nem Total üzemanyag lesz, ez nem jelenti azt, hogy ne lehetnék Total pilóta."

Grosjean csapattársa, Pastor Maldonado, akiről már korábban kiderült, jövőre a Lotus pilótája maradhat, elmondta, a Mercedes erőforrással a csapat szerencséje is megváltozhat.

"Ez nagyon jó segítség, nemcsak az erő miatt és nemcsak azért, mert automatikusan gyorsabbak leszünk, mint az idei évben, hanem azért is, mert a motor körül is dolgozhatunk. Ez nagyon jó lesz, mert az erőforrással és az autó aerodinamikájával jobban tudunk játszani. Még időben vagyunk, dolgozni kell, remélhetőleg jó előrelépést jelent a jövő év."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: