Fokozatosan tértek át a többiek, pénztárcájuk vagy üzleti stratégiájuk szerint a feltöltős motorokra, és az előrejelzéseknek megfelelően feltartóztathatatlanul beteljesedett fölényük. A Renault után a Ferrari, a TAG-Porsche és a Honda is megépítette V6-os turbómotorját (létezett még V8-as Alfa Romeo, és 4 hengeres BMW is), hogy csak a sikeresebbeket említsem.
A "felfuvalkodott" mezőny 1988 végéig használhatta ezeket a motorokat, 1989-től egészen napjainkig tilos volt a turbók használata.
Készítettem egy táblázatot, hogy kik voltak a turbó korszak legeredményesebb, leggyorsabb versenyzői.
Az első táblázatban a győzelmek, a másikban az első rajthelyek összesítése látható.
Csak a turbómotorral szerzett eredmények kerültek a kimutatásba!
A legjobb szezonális eredményt Ayron Senna érte el, 1988-ban, nyolc győzelmével.
A legjobb szezonális eredményt Ayrton Senna szerezte, 13 első rajtkockájával.
A jelenlegi mezőnyből még senki sem vezetett turbómotoros F-1 kocsit vb-futamon. Érdekes lesz megfigyelni, ahogy Vettel, Alonso, Hamilton (stb.) hogyan fog fokozatosan felkerülni erre a tabellára. Vajon hány évre lesz szükségük, mire felzárkóznak a legjobb három közé?