Ezek talán jeles dátumok, régi nagy sikerek, vagy egyszerűen csak a szerencseszámok, mindegy - eljött ezek ideje.
A statisztika szerint a leggyakoribb győztes rajtszám természetesen az 1-es volt. A tavalyi év bajnoka általában (bár vannak kivételek) esélyes volt a következő évben is, ha másra nem, pár futamgyőzelemre.
Voltak természetesen extrém esetek is, Alberto Ascari 1952-ben 101-es rajtszámú Ferrarival győzött a Nürburgringen.
A kisebb, pl. a 10-nél kisebb rajtszám gyakran az ütőképesebb csapatok autóit díszítette (éveken át az előző évi konstruktőri helyezés alapján adták ki ezeket). Ennek is köszönhető, hogy a legtöbb győzelmet a kisebb rajtszámokkal érték el, ahogyan a táblázatból is kiderül.
Nézzük meg, hogy melyik rajtszám, hányszor díszítette a Grand Prix győztesek autóját! Aztán, ha van kedvünk játszani, helyettesítsük be a bal oldali oszlop rajtszámait a 2014-es "gazdáikkal".
Vajon kinek, mennyire "nyerő" a választott száma?
Rajtszám | Győzelem |
1 | 181 |
5 | 130 |
2 | 83 |
6 | 55 |
3 | 55 |
8 | 47 |
12 | 37 |
4 | 37 |
11 | 36 |
7 | 27 |
27 | 25 |
9 | 20 |
15 | 19 |
28 | 16 |
10 | 15 |
22 | 14 |
20 | 13 |
16 | 11 |
14 | 11 |
26 | 9 |
0 | 9 |
18 | 9 |
24 | 5 |
17 | 5 |
23 | 4 |